Ποιες υπερτροφές βοηθούν στο αδυνάτισμα;

την πραγματικότητα, το μυστικό για να χάσεις βάρος δεν είναι να μην τρως αλλά να τρως, επιλέγοντας όμως τις κατάλληλες τροφές. Ευτυχώς η τάση του «eating smart» έχει αφήσει τις δίαιτες-αστραπή πολλά χιλιόμετρα πίσω.

Σε κάθε περίπτωση το να τρως υγιεινά και πλήρη γεύματα έχει πιο μακροπρόθεσμα και μόνιμα αποτελέσματα όσον αφορά στους στόχους που αφορούν το βάρος σου. Πώς γίνεται όμως να παίρνεις τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες χωρίς να επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με πολλά γεύματα και περίσσειες άχρηστες θερμίδες; Αυτή την «τρύπα» έχουν κλείσει τα superfoods. 

Superfood αποκαλείται κάθε τροφή (συνήθως φρούτο, λαχανικό, καρπός) υψηλής διατροφικής αξίας. Αυτό σημαίνει ότι συγκεντρώνει πολλές ομάδες θρεπτικών συστατικών χαρίζοντας στον οργανισμό σου βιταμίνες και ενέργεια ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σου σύστημα, προλαμβάνοντας ασθένειες, ευνοώντας την καλή λειτουργία της καρδιάς και, ταυτόχρονα, κρατώντας σε χορτάτη. Τα superfoods είναι ο ορισμός του «προστατεύω την υγεία μου μέσω της διατροφής» ενώ, παράλληλα, μπορούν να σε βοηθήσουν να χάσεις και βάρος.

Τα παρακάτω superfoods θα γίνουν σύμμαχοι στην προσπάθειά σου να αφήσεις πίσω σου τα κιλά που σε βαραίνουν.

 

Τσάι matcha
Είναι αυτό το παράξενο πράσινο τσάι που βλέπεις συνέχεια στο Instagram τον τελευταίο καιρό, το οποίο είναι 10 φορές πιο αντιοξειδωτικό από το συνηθισμένο πράσινο τσάι. Για την ακρίβεια έχει υψηλή περιεκτικότητα σε γαλλική επιγαλλοκατεχίνη (EGCG), ένα αντιοξειδωτικό που έχει βρεθεί ότι επιταχύνει το μεταβολισμό και, παράλληλα, καταπολεμά τα καρκινικά κύτταρα.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Σαλάτες φίλη μου. Σαλάτες με σπανάκι, με kale, με ρόκα, με μαρούλι ή λόλα πρέπει να είναι κομμάτι των γευμάτων σου αν προσπαθείς να χάσεις βάρος. Μάλιστα, φυλλώδη λαχανικά, όπως σπανάκι ή σέσκουλα που μπορούν να μαγειρευτούν μπορείς άνετα να τα εντάξεις και μέσα στα γεύματά σου. Επιπλέον, σε γεμίζουν με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που είναι απαραίτητα αν θέλεις να χάσεις βάρος.

Γογγυλοκράμβη
Δεν το ακούς συχνά ως γογγυλοκράμβη, αλλά μάλλον ως «γουλιά». Για να το μαγειρέψεις αφαιρείς τα φύλλα και το εξωτερικό σκληρό μέρος και το προσθέτεις ωμό και τριμμένο σε σαλάτες. Επίσης μπορείς να κόψεις σε λεπτές φέτες, να το αλατίσεις, να το λαδώσεις και να το ψήσεις στο φούρνο για περίπου τρία τέταρτα. Η γεύση του είναι κάτι μεταξύ μπρόκολου και λάχανου ενώ τρώγοντας το βοηθά (και) στην πρόληψη του διαβήτη.

Αβοκάντο
Είναι το μυστικό συστατικό για να κάνεις μια σαλάτα πραγματικά χορταστική. Παράλληλα, το αβοκάντο διατηρεί σε ισορροπία τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου (περιορίζοντας τις λιγούρες) ενώ είναι γεμάτο βιταμίνες Α, D, E και K). Επειδή όμως έχει λιπαρά (καλά μεν, αρκετά δε) θέλει ένα μέτρο στην κατανάλωσή του. Διάβασε εδώ όλα όσα θέλεις να ξέρεις για το αβοκάντο.

Μανιτάρια
Σε βοηθούν να νιώθεις χορτάτη χωρίς να σε βαραίνουν και μπορούν επάξια να αντικαταστήσουν το κρέας σε κάποια από τα γεύματά σου. 

Μωβ καρότα
Χωρίς να απορρίπτουμε τα πορτοκαλί καρότα, αν τα εντοπίσεις σε κάποιο πάγκο της λαϊκής αγοράς αξίζει να τους δώσεις μια ευκαιρία. Γεμάτα αντιοξειδωτικά (π.χ.ανθοκυανίνες), τα μωβ καρότα, εκτός από απίθανη γεύση θα δώσουν και φανταστικό χρώμα στα φαγητά ή τα ροφήματά σου.

Μήλα
Ω ναι. Τα ταπεινά πλην δυναμωτικά μήλα «προάγουν την ανάπτυξη καλών βακτηρίων στο έντερο που σχετίζονται με την απώλεια βάρους», εξηγεί η διατροφολόγος Tanya Rosen. Πώς; Χάρη στην πηκτίνη που περιέχουν επιβραδύνουν την πέψη και κάνουν την αίσθηση του κορεσμού να διαρκεί για περισσότερη ώρα. «Είναι μια αλυσιδωτή αντίδραση: Όσο πιο αργά χωνεύεις, τόσο πιο πλήρης αισθάνεσαι και τόσο λιγότερο επιρρεπής γίνεσαι στο τσιμπολόγημα». Επιπλέον, ένα ψητό μήλο (με τη φλούδα του η οποία είναι γεμάτη βιταμίνες) με μέλι και κανέλα είναι ο,τι καλύτερο μπορείς να φας τις φορές που έχεις όρεξη για γλυκό.

Νερό καρύδας
Έχει χαμηλά επίπεδα λιπαρών, θερμίδων και χοληστερίνης, αλλά πολλά αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες (που συμβάλλουν στην καλή εντερική λειτουργία). Έρευνες έχουν δείξει ότι είναι καλύτερο να πίνεις νερό καρύδας μετά την άσκηση παρά κάποιο ισοτονικό ρόφημα.

Κεφίρ
Πρόκειται για μια εξαιρετικά φιλική προς το στομάχι σου επιλογή αφού είναι γεμάτο καλά βακτήρια τα οποία ενισχύουν την υγεία του στομάχου. Επιπλέον είναι πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών. Προτίμησε την αγνή εκδοχή του αφού αυτή με τα φρούτα έχει πρόσθετη ζάχαρη.

3 ακόμα τροφές που κάνουν «δουλειά»

Μαύρη σοκολάτα: Ικανοποιεί την ανάγκη σου για γλυκό και κρατώντας σε μακριά από άλλους γλυκούς πειρασμούς με πολλές θερμίδες.

Σολομός: Πηγή Ω-3 λιπαρών, πρωτεϊνών, είναι ένα γεύμα που σε γεμίζει ενέργεια κι ενισχύει την αίσθηση του κορεσμού.

Ζωμός από κόκαλα: Τρώγεται ως σούπα με τη συνοδεία λαχανικών και χάρη στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του, βοηθά την υγεία του στομάχου που είναι κλειδί στην απώλεια βάρους.

 

Πηγή: ladylike

Αφηστε καποιο σχολιο