Πότε θα αρχίσεις να βλέπεις αποτελέσματα ανάλογα την δίαιτα σου

Όλοι όσοι ξεκινούν δίαιτα θέλουν να δουν γρήγορα αποτελέσματα. Είναι αποθαρρυντικό να προσέχεις τη διατροφή σου και  τελικά μετά από ένα μήνα να μην βλέπεις αλλαγές στο σώμα σου όταν κοιτάζεσαι στον καθρέφτη. Η υπομονή είναι το κλειδί αν θέλεις να δεις αποτελέσματα που θα διαρκέσουν.

Υγιεινή Διατροφή
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα άτομα που ακολουθούν μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή θα πρέπει να χάνουν 2-4 κιλά την εβδομάδα.  Αναλόγως με το βάρος που χρειάζεται να χάσεις, το 1 κιλό μπορεί να είναι ή και όχι εμφανές. Για παράδειγμα κάποιος που ζυγίζει 100 κιλά, το να χάσει 1-2 κιλά μπορεί να μην προκαλέσει κάποια ιδιαίτερη αλλαγή στην εμφάνιση του. Από την άλλη πλευρά, ένα άτομο που απέχει 2-3 κιλά μακριά από τον στόχο του θα παρατηρήσει πως μία μικρή απώλεια μπορεί να επηρεάσει την εμφάνιση του ή την εφαρμογή που έχουν πια τα ρούχα του επάνω του.

Δίαιτες Σοκ
Οι δίαιτες αυτές είναι γνωστές για την πολύ μικρή θερμιδική τους πρόσληψη. Καθώς περιορίζουν τις θερμίδες τόσο δραστικά, οι δίαιτες αυτές συνήθως έχουν και πολύ γρήγορα αποτελέσματα.  Ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτά όχι μόνο είναι προσωρινά, αλλά είναι και πολύ επικίνδυνα. Η απότομη απώλεια βάρους μπορεί αν οδηγήσει πρώτα σε απώλεια απώλεια μυικού ιστού και όχι τελικά λίπους που είναι ο στόχος αλλά και προβλήματα όπως, αδυναμία, διαταραχές στα επίπεδα του σακχάρου του αίματος και στους καρδιακούς παλμούς, καθώς και ναυτία.

Δίαιτες Χαμηλές σε Υδατάνθρακες
Δίαιτες όπως η Atkins – μία από τις πιο γνωστές δίαιτες – υπόσχονται απώλεια βάρους μέχρι και 7 κιλά κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο εβδομάδων του προγράμματος.  Ο καθένας που χάνει τόσα κιλά σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα θα δει μία σημαντική αλλαγή στο σώμα του. Οι δίαιτες που είναι πολύ χαμηλές σε υδατάνθρακες έχουν άμεσα αποτελέσματα αφού προκαλούν απώλεια νερού. Καθώς χάνεις νερό, αισθάνεσαι και νιώθεις λιγότερο πρησμένος και οι αλλαγές στο σώμα σου θα είναι πιο εμφανείς.

Άλλοι Παράγοντες
Εκτός από τον τύπο δίαιτας που ακολουθείς, υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το αν και το πόσο γρήγορα θα χάσεις το επιθυμητό βάρος. Αν ταυτόχρονα γυμνάζεσαι, τα γραμμάρια/κιλά (εξαρτάται από το αρχικό βάρος – είδος άσκησης – διατροφής) θα πέφτουν ακόμα πιο γρήγορα περιορίζοντας μόνο τις προσλαμβανόμενες θερμίδες. Ο μεταβολισμός των ανδρών κατά μέσο όρο είναι πιο αυξημένος σε σχέση  με εκείνον των γυναικών και γι’ αυτό τα αποτελέσματα είναι γρηγορότερα συνήθως. Επίσης, τα νεότερα άτομα και εκείνοι με μεγαλύτερο ποσοστό μυικής μάζας βλέπουν πιο άμεσα αποτελέσματα. Τέλος, αν υπάρχει κάποια ορμονική διαταραχή στις γυναίκες (π.χ. πολυκυστικές ωοθήκες) ή κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας, ίσως η απώλεια βάρους να χρειαστεί λίγο περισσότερο χρόνο μέχρι τα γίνουν εμφανή τα επιθυμητά αποτελέσματα.

 

Πηγή: savoirville

Αφηστε καποιο σχολιο