Σπιρουλίνα - Το φύκι που χαρίζει υγεία

Η σπιρουλίνα ανήκει στα κυανοβακτήρια, είναι δηλαδή ένα φύκι και όχι κάποιο βότανο, όπως πολλοί πιστεύουν.

Οφέλη για τον οργανισμό

Η σπιρουλίνα περιέχει αμινοξέα, που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και είναι πλούσια σε βιταμίνη B12, απαραίτητη για τη μνήμη και τον έλεγχο του νευρικού συστήματος.

Επιπλέον, μελέτες έδειξαν ότι η περιεκτικότητα της σε ασβέστιο είναι 26 φορές μεγαλύτερη από εκείνη του γάλακτος και 58 φορές μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε σίδηρο, συγκριτικά με το σπανάκι.

Στα οφέλη του φυκιού, περιλαμβάνονται και οι αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, που καθυστερούν τα σημάδια της γήρανσης.

Λόγω των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, διατηρούνται σε επιθυμητά επίπεδα η χοληστερόλη και η πίεση της καρδιάς.
Ενισχύεται επίσης και ο μυικός ιστός, επειδή περιέχει πρωτεΐνη, γι’ αυτό και συστήνεται η κατανάλωση σπιρουλίνας από αθλητές για καλύτερη απόδοση, αλλά και από εγκύους και ηλικιωμένους.

Εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα έρευνας που δημοσιεύθηκε στο Journal of Experimental Neurology.
Οι επιστήμονες έδωσαν σπιρουλίνα σε πειραματόζωα που είχαν υποστεί εγκεφαλικό και η βλάβη στον εγκέφαλό τους μειώθηκε αισθητά.

Όμως οι ειδικοί ενημερώνουν, ότι χρειάζεται προσοχή η επιλογή της σπιρουλίνας που κυκλοφορεί στο εμπόριο.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε συμπληρώματα διατροφής με την εμπορική ονομασία «Spirulina» στην ασιατική αγορά, έδειξε ότι το 95% των σκευασμάτων περιείχαν ηπατοτοξίνες.

Πρέπει να δίνεται βάση στη χώρα προέλευσης και στη σύσταση του προϊόντος, όπως και στην πιστοποίηση ελέγχου.

Το φύκι παράγει θρεπτικές ουσίες για τον ανθρώπινο οργανισμό, με τη βοήθεια του ηλιακού φωτός και του διοξειδίου του άνθρακα της ατμόσφαιρας.

Γι’ αυτό και δοκιμάστηκε από την ΝΑΣΑ ως τροφή για τους αστροναύτες, καθώς μια μικρή ποσότητα του φυκιού μπορεί να καλύψει ένα μεγάλο ποσοστό των ημερήσιων διατροφικών αναγκών.

Η ανάπτυξή του είναι δυνατή σε θαλασσινό αλλά και σε γλυκό νερό, όπου και καλλιεργείται.

Το χρώμα του είναι έντονο πράσινο λόγω της χλωροφύλλης και της φυτοκυανίνης και έρευνες απέδειξαν, ότι η κατανάλωση σπιρουλίνας βοηθά τον εγκέφαλο και ενισχύει τη μνήμη.

Η σπιρουλίνα χρησιμοποιούνταν ως συστατικό για κέικ στην περιοχή της λίμνης Texcoco στο Μεξικό από τους Αζτέκους, τον 16ο αιώνα.

Σήμερα καλλιεργούνται διαφορετικά είδη σπιρουλίνας ανά τον κόσμο.

Για παράδειγμα, στην Ευρώπη και την Αφρική συναντάται η Spirulina maxima, στην Κεντρική και Νότια Αμερική η Spirulina platensis.

Η Spirulina platensis καλλιεργείται και στην Ελλάδα, στις Σέρρες, αφού πρώτα έγιναν μελέτες από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, για να βρεθεί και να εγκριθεί η κατάλληλη τοποθεσία.

 

Πηγή: valueforlife

Αφηστε καποιο σχολιο