Τελικά, υπάρχει κατάλληλη ώρα για τον καφέ;

  • Monday, 23 October 2017 18:48
  • Συντακτική Ομάδα
  • Ευ Ζην

Αν είσαι φίλη μας, ανήκεις σε αυτή τη μεγάλη κατηγορία ανθρώπων που δεν ξυπνούν πριν από μία κούπα καφέ. Μόλις χτυπήσει το ξυπνητήρι και πριν ξεκινήσουμε τη πρωινή ρουτίνα περιποίησης τρέχουμε στη μηχανή του καφέ και πατάμε το μαγικό κουμπάκι αφήνοντας το ζεστό αρωματικό υγρό να γεμίσει τη κούπα μας. Ε λοιπόν τόσα χρόνια το κάναμε λάθος.

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση καφεΐνης νωρίς το πρωί είναι ένα συχνό σφάλμα που τελικά μάλλον βλάπτει τον οργανισμό μας. Η εξήγηση είναι σχετικά απλή και σχετίζεται με τη παραγωγή ορμονών στο σώμα μας. Πιο συγκεκριμένα, μόλις ξυπνάμε το σώμα μας παράγει τη κορτιζόλη, η οποία είναι γνωστή και ως η ορμόνη του στρες και συνδέεται με αισθήματα φόβου, κόπωσης και άγχους. Επίσης η ορμόνη αυτή αυξάνεται κατακόρυφα μετά τη κατανάλωση καφεΐνης. Άρα όταν πίνεις μια γερή ποσότητα καφέ μόλις ξυπνάς, ενώ το σώμα σου κατακλύζεται από τη φυσική εκροή της κορτιζόλης, το μόνο που καταφέρνεις είναι να γεμίζεις περισσότερη ένταση και άγχος. Τώρα κάπως σαν να εξηγούνται αυτά τα πρωινά ξεσπάσματα στο γραφείο κατά τα οποία σου φταίνε όλα, τι λες;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν χρειάζεται να αποχωριστούμε τον αγαπημένο μας καφέ γενικά, απλά να εντάξουμε τη κατανάλωσή του λίγο αργότερα. Το ιδανικό θα ήταν να πίνεις το καφεδάκι σου 3-4 ώρες αφού ξυπνήσεις ή νωρίς το απόγευμα, όταν δηλαδή τα επίπεδα της κορτιζόλης είναι στο πιο χαμηλό σημείο τους. Τις ώρες αυτές ο οργανισμός σου όντως χρειάζεται αυτό το μικρό boost καφεϊνης και σίγουρα δεν θα σου προκαλέσει ούτε ένταση ούτε νεύρα.

 

Πηγή: savoirville

Αφηστε καποιο σχολιο