Το ότι είσαι πελάτης δεν σημαίνει πως έχεις πάντα δίκιο

  • Δευτέρα, 21 Αύγουστος 2017 17:30
  • Συντακτική Ομάδα
  • Σκέψεις

Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Συγγνώμη, κύριοι και κυρίες, αλλά δεν ισχύει πάντα αυτό. 


 

Της Ελίνας Λαγουδάκη


 

Σαββατοκύριακο του Αυγούστου και σε όλες τις πόλεις της Κρήτης γίνεται ένας μικρός χαμός από κόσμο. Καθισμένη για να πιω καφέ σε ένα μαγαζί στο κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου και καθώς συζητάω με την παρέα μου, ακούω φωνές από το δίπλα το τραπέζι. 

**Να σημειώσω πως το μαγαζί ήταν γεμάτο κόσμο και η συγκεκριμένη κυρία κατάφερε να καλύψει με την φωνή της την μουσική αλλά και τις φωνές όλων μας. 

Γυρίζοντας στο διπλανό τραπέζι για να δω τι έχει συμβεί, βλέπω δυο κυρίες, ο Θεός να της κάνει, γύρω στα 35-40, να έχουν βάλει τις φωνές στην σερβιτόρα γιατί τόλμησε η κοπέλα να βάλει παγάκια στον χυμό που είχαν παραγγείλει. Η σερβιτόρα, έχοντας κατεβάσει το βλέμμα από ντροπή και αμηχανία, τους ζήτησε ευγενικά να χαμηλώσουν τους τόνους και να τους αλλάξει τους χυμούς. Οι κυρίες το δέχτηκαν μόνο όταν η κοπέλα τους είπε πως θα τους κεράσει τους χυμούς και πήρε τα μισοτελειωμένα ποτήρια τους με τα παγάκια. 

Αρχικά, είναι καλοκαίρι, η κοπέλα δεν μπορούσε να ξέρει αν οι κυρίες δεν ήθελαν παγάκια αφού όπως και οι ίδιες παραδέχθηκαν, δεν το είχαν αναφέρει την ώρα της παραγγελίας. Και εδώ εγώ προσωπικά αναρωτιέμαι, σε αυτές τις περιπτώσεις ο πελάτης έχει δίκιο; Αξίζει για ένα μεροκάματο των 20€ αυτός ο εξευτελισμός στην κοπέλα; Γιατί δυστυχώς οι συγκεκριμένες κυρίες δεν έκαναν απλά παράπονο, αλλά σχολίασαν μέχρι και την νοημοσύνη της κοπέλας που τόλμησε να τους προσθέσει παγάκια στο χυμό ενώ έξω είχε 29 βαθμούς Κελσίου. 

Αλήθεια, πόσο σωστές μπορούν να είναι τέτοιες συμπεριφορές και πόσο χαμηλό μπορεί να είναι το επίπεδο ορισμένων ανθρώπων; Δεν δείχνουμε την παιδεία μας μόνο στο πως μιλάμε και φερόμαστε στις κοινωνικές μας υποχρεώσεις, αλλά ειλικρινά, αν ποτέ δω κάποια από αυτές τις κυρίες να μιλάμε σοβαρά και καθώς πρέπει σε κάποιον που ίσως θεωρούν της τάξης τους, ίσως με πιάσουν τα γέλια. 

Ας μάθουμε ότι πρέπει να φερόμαστε όπως θέλουμε να μας φέρονται και πως επειδή κάποιοι με εξυπηρετούν δεν σημαίνει πως δεν έχουν αξία, αξιοπρέπεια και ήθος. Για μένα, οι συγκεκριμένες κυρίες, ανήκουν σε ένα από τα χειρότερα είδη ανθρώπων που κυκλοφορούν. Στους ψευτοάξιουκαι εγωιστές. Αλλά οι παλιοί λέγανε πως για να σε σεβαστούν πρέπει πρώτα να σέβεσαι. Εγώ την σερβιτόρα την σέβομαι γιατί έδειξε την ανατροφή της με τη στάση που κράτησε. Εσείς πως θα αντιδρούσατε στη θέση της;


 

ΥΓ: Δεν αναφέρω το μαγαζί γιατί μου το ζήτησε η κοπέλα. Και κάπως έτσι, με το δικό της επίπεδο ισοπέδωσε τα πάντα. 

1 Σχόλια

  • κλαψινος πετρος, djpetrosrethymno@...,

    22/08/17 20:21

    το μαγαζι δεν ειχα υπευθυνο?αν ναι θα επρεπε να εννημερωθει και να παρει θεση!η καλη συμπεριφορα και η ευγενεια δεν εχει να κανει αν εχει δικιο ο πελατης η οχι!ο καθε σεβιτορος-α η υπαλληλος ΔΕΝ ειναι σκλαβος οπως νομιζουν ορισμενοι και ορισμενες!παντως θα θα ειχε γουστο αν μαθαιναμε οι εν λογω κυριες εργαζονται καπου για να δουμε αν θα τους αρεσε τετοια συμπεριφορα απεναντι τους!αν παλι ειναι εργοδοτριες λυπαμαι τους ''σκλαβους τους''!