Η οικογένεια που έμαθε την Ελλάδα να τρώει μπισκότα

  • Τετάρτη, 14 Ιούνιος 2017 08:32
  • Συντακτική Ομάδα
  • Ελλάδα

Η ιστορία ξεκινά με μια εικόνα που πλημμυρίζει τις αισθήσεις:  το έτος 1920, κάπου στην Κωνσταντινούπολη, σε έναν φούρνο στο σπίτι της οικογένειας Παπαδοπούλου από όπου βγήκε ένα μοσχομυριστό μπισκότο το οποίο σφραγίστηκε με μια ξύλινη σφραγίδα. Ουδείς δεν είχε οραματιστεί τότε την δυναμική πορεία που θα είχε χρόνια αργότερα η ιστορική πια βιομηχανία μπισκότων.

Το 1922 με τη Μικρασιατική καταστροφή η οικογένεια αναζητά τη φυγή και ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος με τη μητέρα του και τους αδερφούς του, ετοιμάζουν βαλίτσες και επιβιβάζονται σε πλοίο με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Όταν το πλοίο δένει στο λιμάνι, η οικογένεια αποφασίζει να ξεκουραστεί σε ένα καφενείο, όπου τους περίμενε μια έκπληξη: έμαθαν δηλαδή ότι στην Ελλάδα τα μπισκότα δεν ήταν γνωστά, και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα να διαδώσουν στην πατρίδα τους τη μεγάλη τους αγάπη για αυτά τα λαχταριστά σνακ.

Η επιχειρηματική τους δράση ξεκινά μέσα σε μια προσφυγική πολυκατοικία στο Λυκαβηττό στην οποία εγκαθίσταται η οικογένεια και προμηθεύεται έναν φούρνο όπου ξεκινούν πάλι τη γνωστή τέχνη τους: η μητέρα ζυμώνει και ψήνει και τα παιδιά πουλούν. Στα χρόνια που ακολουθούν, το 1930 και το 1935, η οικογένεια κυκλοφορεί τις 3 από τις σημαντικότερες μάρκες της εταιρείας: Τα Μιράντα, τα Γεμιστά και τα Cream Crackers.  Το 1938 αποτελεί ημερομηνία ορόσημο για την οικογένεια καθώς η βιοτεχνία εγκαθίσταται στο πρώτο μικρό εργοστάσιο στην Αθήνα, στην οδό Θεσσαλονίκης, και αγοράζονται μηχανήματα για τις ανάγκες της παραγωγής.

Στη δίνη του πολέμου, το 1940, τα Cream Crackers από προζύμι και με 1296 φύλλα ζύμης, καταναλώνονται από τον στρατό ως ξηρά τροφή, χάρη στη δυνατότητα μαζικής παραγωγής που προσφέρει ο καινούργιος εξοπλισμός. Δυο δεκαετίες αργότερα, και μετά την απόκτηση ενός μεγαλύτερου και σύγχρονου εργοστασίου στην Πέτρου Ράλλη, η εταιρεία αποκτά ηγετική θέση στον κλάδο της μπισκοτοποιίας στην Ελλάδα. «Εμείς οι παλαιοί κάναμε προσεκτικά επιχειρηματικά βήματα και όχι ριψοκίνδυνα άλματα και εφαρμόζαμε μια στρατηγική μακρόπνοη. Έτσι, με σκληρή δουλειά και αισιοδοξία, με ετοιμότητα και τόλμη, με σεβασμό στον καταναλωτή, είδαμε τους κόπους μας να πιάνουν τόπο», είχε αναφέρει ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Ευάγγελος Παπαδόπουλος.

Το γνωστό μέχρι σήμερα σήμα της εταιρείας, το κόκκινο «Π» σχεδιάστηκε το 1972, το οποίο συμπληρώνεται από τις φιγούρες των τεσσάρων παιδιών του Ευάγγελου Παπαδόπουλου. Στη γλυκιά επιτυχία της εταιρείας προστέθηκε  το 1978 και το νέο προϊόν τους τα Caprice που αποτελεί τη ναυαρχίδα των εξαγωγών της. Το 1989 πραγματοποίησε ισχυρή είσοδο στην κατηγορία των αρτοσκευασμάτων με τα παξιμαδάκια Krispies και το 2011 λάνσαρε τα Digestive Bars. Στο κατώφλι του νέου αιώνα, η εταιρεία συνεχίζει τα ανοδικά βήματα διευρύνοντας τα προϊόντα της όπως Φρυγανιές Χωριάτικες και Στρογγυλές Φρυγανιές.

Τα brands της εταιρείας Παπαδοπούλου, είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα και καταξιωμένα, ταυτόσημα του ελληνικού μπισκότου: Πτι Μπερ, Μιράντα, Cream Crackers, Caprice, Γεμιστά, Digestive, Krispies, Pick Crackers Χωριάτικες Φρυγανιές...

Οικονομικά Στοιχεία

Το έτος 2015 η εταιρεία πραγματοποίησε πωλήσεις 135,6 εκατ. ευρώ (2014: 133,7εκατ. ευρώ) Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 10,6 εκατ. ευρώ (2014: 11,3 εκατ. ευρώ).

Η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της και ενίσχυσε τη θέση της σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται.

Συνεχίζει την ηγετική της πορεία στον τομέα της μπισκοτοποιίας με νέα προϊόντα προστιθέμενης αξίας καθώς επίσης ακολουθεί την επιτυχημένη πορεία της στο χώρο του συσκευασμένου ψωμιού με τις μάρκες «Χωριανό», «Γεύση²» και «Αρχαία Σπορά με Δίκοκκο Σιτάρι».

Στον τομέα των αρτοσκευασμάτων η εταιρεία κατέχει τη δεύτερη θέση διατηρώντας ωστόσο την ηγετική της θέση στην κατηγορία της Premium Φρυγανιάς.

Επιπλέον η εταιρεία αυξάνει περαιτέρω τους όγκους και το μερίδιό της στην κατηγορία μπάρες δημητριακών με τη μάρκα «Digestive Bars».

Παράλληλα, η διεθνής δραστηριότητα συνεχίζεται δυναμικά με κύριο στόχο την επώνυμη διείσδυση των προϊόντων στα Οργανωμένα Δίκτυα Λιανικής, με έμφαση στις Ευρωπαϊκές Αγορές και τις Αγορές της Μέσης Ανατολής.

Διακρίσεις - Βραβεία

Τα γραφεία της εταιρείας, κοσμούν πλήθος βραβείων από Ελληνικές και Διεθνείς εκθέσεις Τροφίμων. Οι βραβεύσεις ξεκινούν από πολύ νωρίς, σχεδόν από την ίδρυση της εταιρίας. Χρυσά μετάλλια στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, Χρυσός Σταυρός στη Διεθνή Έκθεση Βρυξελλών, Χρυσό μετάλλιο στη Διεθνή Έκθεση Παρισίων, διακρίσεις στη Διεθνή Έκθεση Λονδίνου καθώς και τα βραβεία Superbrands «Κορυφαία Επωνυμία της Ελληνικής Αγοράς» στην κατηγορία «Ζαχαρώδη και Snacks» τις χρονιές 2005 , 2007 και 2009, είναι λίγες μόνο από τις βραβεύσεις της εταιρίας.

Η πιο πρόσφατη διάκριση της εταιρίας αφορά το βραβείο «Exceptional Manager 2011», που απονεμήθηκε στην Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρίας Ιωάννα Παπαδοπούλου, στο 11ο Συνέδριο Πωλήσεων που διοργανώθηκε από το «Τhe Business Review».

Γνωρίζετε ότι...

Η πρώτη μορφή μπισκότου, εμφανίστηκε -σύμφωνα με την παράδοση-, πριν 10.000 χρόνια στην Κίνα: επρόκειτο για ξηρές πίτες από ρύζι, σουσάμι και φρούτα.
Κάθε λεπτό στην Ελλάδα, καταναλώνονται 1.000 μπισκότα Πτι -Μπερ Παπαδοπούλου.
Τα προϊόντα Παπαδοπούλου παρασκευάζονται σε 4 εργοστάσια που βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα.
Κάθε μπισκότο Cream Crackers Παπαδοπούλου, φτιάχνεται με 1.296 φύλλα ζύμης,  πάντα με την ίδια παραδοσιακή συνταγή.
Στην Ελλάδα καταναλώνονται 539,00 Γεμιστά μπισκότα καθημερινά.

news.gr