Mε σπουδαία παράσταση εγκαινιάζεται το ΄Ετος Ερωτόκριτου στην Πολιτιστικό του Ηρακλείου

Το έτος «Ερωτόκριτος 2019» εγκαινιάζεται επίσημα από την Περιφέρεια Κρήτης με την εμβληματική σπουδαία παράσταση – μιούζικαλ «Ερωτόκριτος» του Δημήτρη Μαραμή, βασισμένο στο πρωτότυπο έργο του Βιτσέντζου Κορνάρου.

Η επίσημη τελετή έναρξης θα γίνει στο Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου αύριο Κυριακή  24 Μαρτίου στις 8 το βράδυ,από την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Το έτος «Ερωτόκριτου 2019» ξεκινάει επίσημα με μια εντυπωσιακή καλλιτεχνική εκδήλωση που έχει αφετηρία την Κρήτη και προορισμό όλο τον κόσμο, σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Απόδημου Ελληνισμού Κώστας Φασουλάκης. Πρόκειται για μια σπουδαία παράσταση, ένα μιούζικαλ που είναι παραγωγή της Εναλλακτικής Λυρικής Σκηνής, φέρει τη μουσική υπογραφή του Δημήτρη Μαραμή και τη σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου.

Το έργο αποτελεί μία μελοποίηση του Ερωτόκριτου στη φόρμα μουσικού θεάτρου και συνδυάζει στοιχεία από τζαζ και μπλουζ με την κρητική μουσική παράδοση.

Ο Δημήτρης Μαραμής συνέθεσε ένα έργο γεμάτο δυνατές μελωδίες, πάνω στο αριστούργημα του Κορνάρου, κρατώντας την κρητική διάλεκτο και το μέτρο (δεκαπεντασύλλαβος) του έργου. Με επιρροές από τη μουσική παράδοση της Κρήτης, αναφορές στην τζαζ, τα μπλουζ, ο συνθέτης δημιούργησε ένα νέο μελωδικό σύμπαν για τους χιλιάδες στίχους του Ερωτόκριτου.

[“Ο Ερωτόκριτος” του Δ. Μαραμή συνδυάζει τζαζ και μπλουζ στοιχεία με την κρητική μουσική παράδοση]
“Ο Ερωτόκριτος” του Δ. Μαραμή συνδυάζει τζαζ και μπλουζ στοιχεία με την κρητική μουσική παράδοση

“Έχω πει πολλές φορές -είχε δηλώσει ο δημιουργός-πως αν ο Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου είχε γραφτεί στην αγγλική γλώσσα θα συναγωνίζονταν άνετα στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο ονόματα και έργα όπως του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, του Θερβάντες ή του Γκαίτε.

Γράφτηκε όμως όχι απλά στην ελληνική γλώσσα αλλά στην κρητική διάλεκτο, στη λαϊκή γλώσσα της Κρήτης, που αυτό βέβαια δεν του έδωσε τη δυνατότητα να ταξιδεύει παγκοσμίως γιατί το περιορίζει η γλώσσα, αλλά κέρδισε με την κρητική διάλεκτο μία μουσική, τη μουσική της γλώσσας αυτής που ο Βιτσέντζος Κορνάρος ανέβασε μία λαϊκή γλώσσα της Κρήτης στο πιο υψηλό επίπεδο ποίησης.

Έτσι το έργο των 10 χιλιάδων, και στίχων, φτάνει άφθαρτο στον 21ο αιώνα και μέσω της μουσικής πλέον ανανεώνεται. Εγώ συνέθεσα, μελοποίησα το έργο σε μία φόρμα μουσικού θεάτρου στην τολμηρή ίσως φόρμα ενός σύγχρονου ελληνικού μιούζικαλ και τόλμησα να «παντρέψω» στοιχεία από τζαζ και μπλουζ με τη μουσική, με την κρητική μουσική παράδοση, όμως όχι για εντυπωσιασμό, το αντίθετο άκουσα μέσα στους στίχους αυτούς του Βιτσέντζου Κορνάρου, τη μουσική τους και άκουσα μέσα σε αυτούς στους στίχους  ακόμα και στοιχεία μπλούζ, και έτσι έφτασε σε αυτή τη μορφή που υπάρχει μέχρι σήμερα.

Γιατί παρόλο που σέβομαι πάρα πολύ την παραδοσιακή μελοποίηση του έργου θεωρώ ότι, γιατί να μη δοθεί και μία ευκαιρία να ακούσουμε το έργο και με μία άλλη μουσική γλώσσα».

Ο Κωνσταντίνος Ρήγου έστησε μια παράσταση με σύγχρονα υλικά και μινιμαλιστικό σκηνικό, αλλά και μια live κάμερα που εστιάζει στην ένταση των συναισθημάτων. Η σκηνοθεσία ακολουθεί το μουσικό κείμενο και τη γλώσσα του Ερωτόκριτου, και την ίδια στιγμή αναδεικνύει όλα εκείνα τα διαχρονικά ζητήματα που ενώνουν και ταυτόχρονα χωρίζουν την Αρετούσα και τον Ερωτόκριτο, με τη δραματική και επαναστατική ένταση ενός Ρωμαίου και μιας Ιουλιέτας.

 

Συντελεστές

Μιούζικαλ του Δημήτρη Μαραμή | Παραγγελία της Εναλλακτικής Σκηνής ΕΛΣ.

Μουσική διεύθυνση και λιμπρέτο (βασισμένο στον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου) Δημήτρης Μαραμής. Σκηνοθεσία-χορογραφία-σκηνικό Κωνσταντίνος Ρήγος. Συνεργάτιδα σκηνογράφος Μαίρη Τσαγκάρη. Κοστούμια Γιώργος Σεγρεδάκης. Φωτισμοί Χρήστος Τζιόγκας. Live κάμερα Βασίλης Κεχαγιάς.

Ερμηνεύουν:  Θοδωρής Βουτσικάκης (Ερωτόκριτος), Ελένη Δημοπούλου (Αρετούσα), Γκωτιέ Βελισσάρης (Πολύδωρος), Ιωάννα Φόρτη (Νένα), Κωστής Μαυρογένης (Ρήγας).

Μαζί τους 8μελές Φωνητικό σύνολο και 9μελές Ορχηστρικό σύνολο.

Στο πιάνο και στη μουσική διεύθυνση ο συνθέτης.

Παραγωγή: Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Οργάνωση παραγωγής: Artway – ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΟΝ.

Αφηστε καποιο σχολιο