Δέκα μυστικά που δεν γνωρίζετε για την Black Friday

  • Τετάρτη, 21 Νοέμβριος 2018 09:00
  • Συντακτική Ομάδα
  • Ευ Ζην

Από τις πλέον γνωστές ημέρες εκπτώσεων παγκοσμίως, η Black Friday έρχεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα, με τους καταναλωτές να αδημονούν για τις μοναδικές προσφορές που μπορεί να πετύχουν. Φέτος η Black Friday έρχεται στις 23 Νοεμβρίου με τους ιθύνοντες της αγοράς να αναμένουν αύξηση του τζίρου που μπορεί να αγγίξει το 10%, ειδικά μετά την περσινή επιτυχία.

Μια εμπορική επιτυχία βέβαια που δεν μπορεί να επιτευχθεί και χωρίς την αμέριστη συνδρομή των εργαζομένων στα καταστήματα που κατακλύζονται εκείνη την ημέρα με πελάτες που αναζητούν το καλύτερο και πιο οικονομικό. Κανένας δεν γνωρίζει περισσότερα γι αυτή την ημέρα από τους πωλητές στις ΗΠΑ και το Business Insider αποκαλύπτει δέκα μυστικά που δεν γνωρίζαμε.

1. Τα εμπορικά ανοίγουν όταν το αποφασίζουν οι μεγάλες φίρμες.

Πολυκαταστήματα όπως τα Macy’s, Nordstrom και Target, είναι εκείνα που καθορίζουν τις αποφάσεις για όλο το εμπορικό κέντρο. Το εμπορικό ανοίγει όταν ανοίγουν και εκείνοι και τα καταστήματα που δεν συμμορφώνονται με τα δικά τους ωράρια, τιμωρούνται με πρόστιμα για κάθε ώρα που μένουν κλειστά. Μερικά καταστήματα, όπως της Apple, το αναγνωρίζουν και πληρώνουν ευχαρίστως τέτοια πρόστιμα.

2. Τα προϊόντα που είναι σε προσφορά την Black Friday είναι παλαιότερα μοντέλα με τις περσινές προσφορές.

Οι μεγαλύτερες προσφορές γίνονται κυρίως σε παλαιότερα μοντέλα. Φυσικά και υπάρχουν νέα tablets και τηλέφωνα, αλλά αυτά είναι πολύ περιορισμένα στο πόσα πολλά είναι και τι ποσό μπορείτε να εξοικονομήσετε. Μερικές από τις μεγαλύτερες και πιο θελκτικές προσφορές προέρχονται από προϊόντα που είναι τουλάχιστον ενός έτους και πρέπει να φύγουν από τις αποθήκες. Σύμφωνα με έρευνα του NerdWallet, το 93% των καταστημάτων προσέφερε τουλάχιστον ένα προϊόν με την ίδια ακριβώς τιμή το 2014 όπως και το 2013 κατά τη διάρκεια της Black Friday.

3. Τα προϊόντα αυτά θα έβγαιναν ούτως ή άλλως σε προσφορά.

Νέες σειρές προϊόντων βγαίνουν σε λίγες εβδομάδες μετά την Black Friday οπότε αυτά τα παλαιότερα είδη που είναι σε προσφορά θα ήταν ούτως ή άλλως διαθέσιμα σε μειωμένες τιμές.

4. Δεν χρειάζεται να είστε από το πρωί - Οι εκπτώσεις είναι όλη την ημέρα.

Οι περισσότερες εκπτώσεις διαρκούν όλη την ημέρα. Δεν χρειάζεται να κοιμάστε έξω από τις πόρτες για να μπείτε πρώτοι εκτός αν σας ενδιαφέρουν οι προσφορές που βρίσκονται στις εισόδους.

5. Πολλοί ξεκινούν τις εκπτώσεις πριν την Black Friday.

Μερικά καταστήματα ξεκινούν τις εκπτώσεις νωρίς και δεν υπάρχει κυριολεκτικά καμία διαφορά στις τιμές μεταξύ της Δευτέρας πριν τις Ευχαριστίες και την Παρασκευή. Προφανώς και όλα εξαρτώνται από το κατάστημα, αλλά αν έχετε ένα μαγαζί που σας αρέσει, κάντε την έρευνα αγορά σας από νωρίς και ίσως να μπορέσετε να πετύχετε τις εκπτώσεις σας πολύ νωρίτερα και χωρίς τον κίνδυνο να χάσετε το νούμερο στο ρούχο που σας ενδιαφέρει μέσα στην τρέλα της Black Friday.

6. Τα καταστήματα θα χρησιμοποιήσουν κάθε κόλπο για να ξοδέψετε περισσότερα. 

Στα υψηλού κύρους καταστήματα ρούχων μην παρασυρθείτε από το δωρεάν Prosecco ή Pellegrino. Αυτά υπάρχουν μόνο για να σας κρατούν περισσότερο στο μαγαζί και να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα. Αυτά δεν είναι τα μόνα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν τα καταστήματα για να ξοδεύετε περισσότερα κατά την διάρκεια των γιορτών.

[Στιγμιότυπο από την Black Friday σε ελληνικό κατάστημα το 2017]
Στιγμιότυπο από την Black Friday σε ελληνικό κατάστημα το 2017 / Φωτό: Eurokinissi

Τα καταστήματα είναι πραγματικά απεγνωσμένα για να ψωνίσετε και δεν θα σταματήσουν σε τίποτα με στόχο να καταφέρουν να αποσπάσουν όσα περισσότερα χρήματα γίνεται από εσάς. Όπως εξομολογείται μια υπάλληλος: «Εκεί που δούλευα, τα κεντρικά είχαν ορίσει εξωφρενικούς στόχους πωλήσεων που έπρεπε να πετύχει το κάθε κατάστημα. Μας είχε δοθεί η εντολή μόλις είχαμε κάποια πελάτισσα στη σειρά με χρήματα να ξοδέψει, να προσπαθούμε να την κρατάμε γυμνή στα δοκιμαστήρια και να της φέρνουμε συνεχώς πράγματα να δοκιμάσει. Από ρούχα μέχρι αξεσουάρ σε κάθε χρώμα και σχέδιο, μαζί με Pellegrino. Η ιδέα ήταν πως όσα περισσότερα της φέρναμε και της λέγαμε πόσο όμορφη είναι, τόσα περισσότερα θα ξόδευε».

7. Πολλές φορές αυξάνουν τις κανονικές τιμές ενός προϊόντος πριν τις γιορτές, ώστε να φανεί μεγαλύτερη η έκπτωση.

«Τα προϊόντα βλέπουν την τιμή να ανεβαίνει από το αρχικό κόστος και μετά χαμηλώνει τόσο η τιμή τους, που οι πελάτες θεωρούν πως πετυχαίνουν μια σπουδαία έκπτωση». Σύμφωνα με την Wall Street Journal, οι επιχειρηματίες αυξάνουν ελαφρώς την κανονική τιμή ενός προϊόντος στις ημέρες πριν τις εκπτώσεις της Black Friday, ώστε να φαίνεται η προσφορά ακόμα μεγαλύτερη. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, στο ένα πέμπτο των προϊόντων που είναι σε προσφορά έχει παρατηρηθεί πως υπάρχει ανατίμηση 8% πριν την Black Friday ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σε παιχνίδια και εργαλεία φτάνει μέχρι και το 23%.

8. Μερικά προϊόντα που είναι συγκεκριμένα σε έκπτωση την Black Friday είναι χαμηλότερης ποιότητας.

«Οι τηλεοράσεις και οι υπολογιστές που είναι φτιαγμένες συγκεκριμένα γι αυτή την ημέρα είναι συνήθως χαμηλότερης ποιότητας». Το CNN και το Forbes αναφέρουν πως τα μεγάλα καταστήματα συχνά πωλούν ιδιαίτερα ηλεκτρονικά που έχουν κατασκευαστεί από τις γνωστές φίρμες συγκεκριμένα για την Black Friday και είναι χαμηλότερης ποιότητας.

9. Αν δεν είσαι ευγενικός θα πληρώσεις το τίμημα.

«Οι πελάτες της Black Friday συνηθίζουν να χτυπούν τις πόρτες, υποθέτοντας πως αν προκαλέσουν αρκετό χάος θα τους επιτραπεί να μπουν μέσα». Όπως εξομολογούνται οι υπάλληλοι: «Το να χτυπάτε τις πόρτες, το μόνο που θα προκαλέσετε, είναι να σας μισήσουμε. Οπότε αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την αγοραστική σας εμπειρία εκείνη την ημέρα, λίγο πιο δύσκολη με μικρές πράξεις όπως το πόσο αργά μπορούμε να σας δώσουμε τα ρέστα, ή να περάσουμε την παραγγελία, ή ακόμα και να μην τυλίξουμε το δώρο σας». Να είστε ευγενικοί. Κανείς δεν θέλει να δουλεύει μετά τις Ευχαριστίες.

10. Όταν οι πωλητές λένε πως κάτι τελείωσε, συνήθως το εννοούν.

Όταν σας λένε ότι δεν μας έχει μείνει τίποτα, μην απαιτήσετε από κάποιον άλλο υπάλληλο να ελέγξει. Όπως λένε και οι υπάλληλοι, «δεν υπάρχει κάποια νεράιδα του παραμυθιού πίσω στην αποθήκη που φτιάχνει πράγματα. Αν υπήρχε θα σας το λέγαμε. Αν σας λέμε πως κάτι δεν υπάρχει, παρακαλούμε να καταλάβετε τις λέξεις που βγαίνουν από το στόμα μας».

economistas.gr