Τι σημαίνει η απώλεια πίεσης στην καμπίνα επιβατών

  • Πέμπτη, 27 Σεπτέμβριος 2018 12:40
  • Συντακτική Ομάδα
  • Ταξίδια

«Σε ξαφνική απώλεια πίεσης στην καμπίνα επιβατών ενός αεροσκάφους, οι μάσκες οξυγόνου που βρίσκονται πάνω από το κάθισμά σας, θα πέσουν αυτόματα. Τοποθετήστε τη μάσκα πάνω από το στόμα και τη μύτη σας...», γράφουν -κάπως έτσι- τα ενημερωτικά φυλλάδια που βρίσκει κανείς σε κάθε πτήση και φυσικά είναι αυτά που λένε στη ενημέρωση των επιβατών οι αεροσυνοδοί.

Πρόσφατα, ένα συμβάν που θύμισε εκείνο του αεροπλάνου της «Ήλιος» σημειώθηκε σε αεροσκάφος ινδικής εταιρείας όταν περίπου τριάντα επιβάτες σε ινδικό αεροπλάνο είδαν αίμα να τρέχει από τις μύτες και τα αυτιά τους καθώς το πλήρωμα ξέχασε να ενεργοποιήσει το σύστημα συμπίεσης της καμπίνας, αναγκάζοντας την πτήση να επιστρέψει στο αεροδρόμιο από όπου απογειώθηκε.

Η συμπίεση της καμπίνας γίνεται με τη χρήση ψυχρού και φιλτραρισμένου αέρα και είναι απαραίτητη διατηρώντας την πίεση του αέρα μέσα στην καμπίνα σε ισοδύναμο υψομέτρου 8.000 ποδών. Η τεχνολογία Dreamliner της Boeing μείωσε στα 6000 πόδια, καθιστώντας την ατμόσφαιρα της καμπίνας πιο ευχάριστη - τα εμπορικά αεροσκάφη συχνά πετούν στα 40.000 πόδια.

Ο ξηρός αέρας της καμπίνας μπορεί να κάνει τους επιβάτες λίγο αφυδατωμένους, αλλά ευτυχώς μπορούν να αναπνεύσουν χωρίς βοήθεια και να συνεχίσουν να παρακολουθούν την ταινία τους κατά την πτήση, να απολαμβάνουν το χυμό τους ή να ξεφυλλίζουν εφημερίδες και περιοδικά.

Αλλά αυτό αλλάζει δραματικά, όταν υπάρχει ξαφνική απώλεια πίεσης στην καμπίνα. Αυτό μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους. Τα τεχνικά προβλήματα στο σύστημα συμπίεσης είναι μια αιτία, οι ρωγμές στα παράθυρα ή στην άτρακτο, πόρτες που έκλεισαν λανθασμένα και μια σειρά άλλων παραμέτρων επιτρέπουν την απώλεια του αέρα στην καμπίνα.

Μικρές διαρροές πιθανόν να προκαλέσουν αργή απώλεια πίεσης, οπότε σε αυτή την περίπτωση ο πιλότος θα έχει το χρόνο να κάνει μια έκτακτη κατάβαση σε ασφαλές υψόμετρο, μεταξύ 8-10.000 ποδιών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Airbus το 2007, οι επιβάτες έχουν μόλις 18 «χρήσιμης συνείδησης»στην περίπτωση απώλειας οξυγόνου. Σε περίπτωση συμπίεσης, επιβάτες και πλήρωμα κινδυνεύουν από υποξία - όταν ο οργανισμός στερείται επαρκούς οξυγόνωσης - και από μια σειρά από παθήσεις.

Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) αναφέρει ότι τα πληρώματα των αεροπορικών εταιρειών  ακολουθούν «συγκεκριμένες διαδικασίες»,σε περίπτωση σταδιακής ή αιφνίδιας αποσυμπίεσης.

news.gr