Πώς έχει αλλάξει ο τρόπος που ταξιδεύουν οι millennials

  • Thursday, 12 July 2018 19:01
  • Συντακτική Ομάδα
  • Ταξίδια

Κατά πάσα πιθανότητα το έχεις νιώσει και εσύ. Πλέον στις διακοπές σου δεν σε ενδιαφέρει απλά να φας κάτι, αλλά θες να φας κάτι καλό και ξεχωριστό. Δεν σε ενδιαφέρει να πιεις το ένα ποτό μετά το άλλο, αλλά να πιεις το ένα κοκτέιλ που δεν θα μπορέσεις να δοκιμάσεις αλλού. Δεν σε ενδιαφέρει να πας εκεί που πάνε όλοι, αλλά στα μυστικά μέρη που ξέρουν λίγοι. Με απλά λόγια, θέλεις να ζήσεις ξεχωριστές εμπειρίες που θα σε αλλάξουν για πάντα.

Σύμφωνα με το Intrepid Travel, που ειδικεύεται σε εναλλακτικού τύπου διακοπές, όπως υπερατλαντικά ταξίδια με γνώμονα την περιπέτεια σε κάποια από τα πιο απομακρυσμένα σημεία του κόσμου, το ενδιαφέρον για τέτοια ταξίδια έχει ενισχυθεί πάρα πολύ, με τον τζίρο τους να καταγράφει αύξηση 66% τα τελευταία χρόνια. Ο Leigh Barnes διευθυντής της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική αναφέρει χαρακτηριστικά "Η επίσκεψη σε μια λιγότερο γνωστή χώρα όπως η Λευκορωσία ή το μαγείρεμα ενός παραδοσιακού falafel με μια οικογένεια στην Ιορδανία ... Αυτές είναι εμπειρίες που μπορούν να σου αλλάξουν τη ζωή και που οι Βορειοαμερικανοί θέλουν να συμπεριλάβουν στις διακοπές τους".

Ταξιδιώτες από όλα τα κοινωνικά στρώματα έχουν υποκύψει σε αυτή την τάση των "βιωματικών ταξιδιών". Μετά την κατάρρευση της οικονομίας το 2008, οι άνθρωποι άρχισαν να δίνουν προτεραιότητα στην απόκτηση εμπειριών σε αντίθεση με την απόκτηση υλικών αγαθών πράγμα που ενίσχυσε την ταξιδιωτική βιομηχανία. «Στην εποχή της επικοινωνίας, ποτέ δεν είχαμε αποσυνδεθεί περισσότερο από τον άνθρωπο και συχνά και από τον εαυτό μας», λέει η Drea Sobieski, ιδρύτρια του ταξιδιωτικού περιοδικού Elsewhere.

Αυτή η νέα τάση είναι «βιωματική» μιας και οι πιο έμπειροι ταξιδιώτες δεν θέλουν τίποτα λιγότερο από το να γυρίσουν στο σπίτι τους αλλαγμένοι. Συγκεκριμένα, η Sobieski αναφέρει «Θέλουμε να γίνουμε οι καλύτερες εκδοχές των εαυτών μας και τα ταξίδια μας επιτρέπουν να το κάνουμε αυτό». Μάλιστα, μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Well + Good έδειξε ότι το 40% των ερωτηθέντων προτιμούν να πάνε ένα ταξίδι εναλλακτικού τουρισμού αντί να ξοδέψουν χρόνο σε ένα θέρετρο πέντε αστέρων. Γιατί; Απλά επειδή έχει αλλάξει ο τρόπος που ταξιδεύουμε. Πλέον δεν περιοριζόμαστε στην κατανάλωση φαγητών και ποτών και στις επισκέψεις μουσείων, αλλά θέλουμε να είμαστε ενεργοί στα ταξίδια μας. Και σε αυτό έχουν ενταχθεί και πολλά ξενοδοχεία ανά τον κόσμο, τα οποία προσφέρουν βιωματικού χαρακτήρα δραστηριότητες, όπως ψάρεμα, μαγείρεμα, yoga, συνύπαρξη με locals αντιλαμβανόμενοι την ανάγκη των ανθρώπων να αποκομίσουν πράγματα και να γυρίσουν αλλαγμένοι, με πολλές εμπειρίες και βιώματα στις αποσκευές τους.

Η Sobieski περιγράφει «Είμαστε ολοένα και πιο απομονωμένοι μεταξύ μας - είτε αυτό οφείλεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , στα smartphones, είτε επειδή εργαζόμαστε πολλές ώρες». Ενώ ο Leigh Barnes συμπληρώνει πως «Το ταξίδι όχι μόνο παρέχει την ευκαιρία να συνδεθούμε με τους ταξιδιωτικούς συνεργάτες αλλά και με ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο».

Η Cait Fraiser, συν-ιδρύτρια της Wanderwell, λέει ότι η επιχείρησή τους βασίζεται σε πέντε πυλώνες: τον πολιτισμό, την κίνηση, τον διαλογισμό, την αυτο-φροντίδα και την ανακάλυψη. «Πιστεύουμε ότι η εξισορρόπηση αυτών των πέντε συστατικών σε οποιαδήποτε εμπειρία επιτρέπει αλλαγή» λέει και συνεχίζει «Η εμπειρία μιας νέας κουλτούρας, η συνάντηση με νέους ανθρώπους και η δοκιμή νέων πραγμάτων σας αλλάζει με έναν τρόπο που δεν μπορεί η καθημερινότητα. Η έξοδος από την comfort zone μας είναι ο γρηγορότερος τρόπος για να επιτύχουμε μια σημαντική προσωπική βελτίωση».

 

Πηγή: savoirville

Αφηστε καποιο σχολιο