Φωτιές, αντικρουστοί, μουσικές και τραγούδια - Η εντυπωσιακή έναρξη του Τέχνη Καθ΄ Οδόν σε εικόνες

Με τον Θοδωρή Βουτσικάκη, την Λίνα Νικολακοπούλου και τους εξαιρετικούς μουσικούς τους να «ταξιδεύουν» το κοινό που γέμισε την Πλατεία Ελευθερίας σε υπέροχα τραγούδια, έκλεισε ιδανικά το βράδυ της Δευτέρας 2 Ιουλίου, παρουσία και του Δημάρχου Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινού, η πρώτη ημέρα του «Τέχνη Καθ΄ Οδόν».

Νωρίτερα, στην Βασιλική του Αγίου Μάρκου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της 2ης έκθεσης «Τέχν/η/ολογία», την οποία συνδιοργανώνουν ο Δήμος Ηρακλείου το Ινστιτούτο Πληροφορικής του ΙΤΕ.

Ο Δήμαρχος Ηρακλείου, στον χαιρετισμό του, ευχαρίστησε από καρδιάς όσους συνεισέφεραν στην διοργάνωση του «Τέχνη Καθ’ Οδόν» και τόνισε μεταξύ άλλων:

«Ως δημοτική αρχή υποστηρίξαμε  εξ αρχής ότι ο πολιτισμός είναι η ταυτότητά μας. Υποστηρίξαμε επίσης ότι μονάχα με συνεργασίες μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά και να προοδεύσει η πόλη που όλοι αγαπάμε.  Στο «Τέχνη Καθ’ Οδόν» αυτές οι δύο θέσεις συναντώνται.

Είναι πρώτα από όλα μια γιορτή του πολιτισμού, που για 3ο συνεχόμενο καλοκαίρι μετατρέπει τους δρόμους και τις πλατείες του Ηρακλείου σε ένα μεγάλο θέατρο τέχνης, έναν κοινό τόπο χαράς και δημιουργίας.

Και είναι ταυτόχρονα το αποτέλεσμα της συνεργασίας δεκάδων φορέων και εκατοντάδων ανθρώπων, με κοινό όραμα, με γνήσιο μεράκι  και αληθινή διάθεση προσφοράς.

Αποτέλεσμα συνεργασίας είναι και η έκθεση που εγκαινιάζουμε εδώ, σήμερα: Το διεθνούς φήμης Ινστιτούτο Πληροφορικής του ΙΤΕ εκθέτει, για δεύτερη χρονιά,τα μικρά και μεγάλα του «θαύματα», στον υποβλητικό χώρο της Βασιλικής του Αγίου Μάρκου.

Είναι μεγάλη τύχη για την Κρήτη που διαθέτει ένα Ίδρυμα αυτού του βεληνεκούς στην επικράτειά της, και είναι διπλή τύχη για εμάς, στον Δήμο Ηρακλείου, που μπορούμε να συνεργαζόμαστε με σπουδαίους επιστήμονες και σπουδαίους ανθρώπους, πάντα προς όφελος των δημοτών.

Με την τεχνογνωσία του σημαντικού αυτού φορέα και τις γνώσεις της ιστορικού τέχνης κυρίας Ντένίζ Χλόης Αλεβίζου, ανασύραμε από τις αποθήκες και μαζέψαμε από τις υπηρεσίες τα πολύτιμα έργα της Συλλογής του Δήμου Ηρακλείου.  Τα ψηφιοποιούμε, τα τεκμηριώνουμε και τα κατατάσσουμε. Έτσι, θα ήμαστε έτοιμοι όταν το Μέγαρο Κοθρή,  που πρόσφατα παραχωρήθηκε στον Δήμο από το Υπουργείο Πολιτισμού, ανακαινισθεί για να στεγάσει την Πινακοθήκη Ηρακλείου. Μέχρι τότε, μια διαδικτυακή πινακοθήκη θα είναι στη διάθεση όλων. Ένα δείγμα αυτής της εργασίας, φιλοξενείται απόψε εδώ.

Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς, το Ινστιτούτο Πληροφορικής του ΙΤΕ, καθώς και όλους τους φορείς που προσέφεραν την στήριξη τους στο 3ο«Τέχνη Καθ’ Οδόν».

Κυρίως, ευχαριστώ τους εθελοντές του Δήμου Ηρακλείου και όλες τις εθελοντικές οργανώσεις για την πολύτιμη βοήθειά τους. 

Το «Τέχνη Καθ’ Οδόν» είναι δικό τους δημιούργημα και η επιτυχία του τους ανήκει.

Τέλος, ευχαριστώ προκαταβολικά τους συνδημότες και τους επισκέπτες της πόλης, όλους εσάς που θα παρακολουθήσετε τις δεκάδες εκδηλώσεις του φεστιβάλ.

Είμαι βέβαιος ότιαπό σήμερα, θα γίνουμε και πάλι μια μεγάλη συντροφιά, για να γιορτάσουμε την τέχνη, να τιμήσουμε τον πολιτισμό, να γνωρίσουμε νέους καλλιτέχνες, να χειροκροτήσουμε τους ήδη καταξιωμένους, και να θυμηθούμε αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ:  Πώς όταν στηρίζουμε ο ένας  τον άλλο, δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα»!

Χαιρετισμούς απηυθύναν επίσης ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Πληροφορικής, Καθηγητής Δημήτρης Πλεξουσάκης και ο καθηγητής Κωσταντίνος Στεφανίδης, Επικεφαλής του Εργαστηρίου Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου - Υπολογιστή του Ινστιτούτου Πληροφορικής του ΙΤΕ.

Αμέσως μετά τα εγκαίνια της έκθεσης,  η Φιλαρμονική του Δήμου Ηρακλείου έδωσε το έναυσμα για να ξεκινήσει η πανηγυρική και καθιερωμένη πορεία από τα Λιοντάρια έως την Πλατεία Ελευθερίας.  Οι «Αντικρουστοί» με τα τύμπανά τους και οι ζογκλέρ των «FranticFreaks» ηγήθηκαν της κεφάτης και φασαριόζικης παρέας εκατοντάδων ανθρώπων, οι οποίοι ξεσήκωσαν την οδό Δαιδάλου, προτού φτάσουν στην Πλατεία για να απολαύσουν στην συνέχεια την συναυλία του Θοδωρή Βουτσικάκη και της Λίνας Νικολακοπούλου.

Την παράσταση συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Ηρακλείου και η Περιφέρεια Κρήτης.

 

Αφηστε καποιο σχολιο