Πως να βρεις δουλεία μέσω social media;

  • Πέμπτη, 31 Μάιος 2018 17:41
  • Συντακτική Ομάδα
  • Ευ Ζην

Είμαι σίγουρη πως έχεις περάσει κι εσύ περιόδους επαγγελματικής απογοήτευσης. Καλώς ή κακώς είναι δύσκολο στις μέρες μας να βρεις την ιδανική δουλειά και στις καλύτερες συνθήκες. Πριν αρχίζεις να ψάχνεις όμως εισιτήρια για Αγγλία, Σκανδιναβία ή Αμερική, σου προτείνω να δώσεις και μία ευκαιρία… στα social media! Όσο κι αν δεν το πιστεύεις, το Facebook, το Instagram , το LinkedIn ή το Twitter αποτελούν πρόσφορο έδαφος για αναζήτηση εργασίας και μάλιστα της ιδανικής εργασίας που ενδέχεται να ψάχνεις εδώ και καιρό.

Εμείς σου παρουσιάζουμε 6 από τους τρόπους που μπορούν να σε βοηθήσουν να «εκμεταλλευτείς» τη δύναμή τους στο έπακρον…

 

1. Διεύρυνε τον κύκλο των διαδικτυακών σου φίλων

Εκτός από τους φίλους, τους γνωστούς ή τους παλιούς σου συνεργάτες, μπορείς να εκμεταλλευτείς το πλεονέκτημα της γρήγορης κι εύκολης επαφής για να ακολουθήσεις ή να κάνεις add άτομα με τα οποία έχετε κοινά επαγγελματικά ενδιαφέροντα. Με αυτόν τον τρόπο, θα ενημερώνεσαι αφενός για τις δράσεις τους στον χώρο που ενδέχεται να σε αφορούν και να σε ενδιαφέρουν, αφετέρου θα μοιράζεσαι τους προβληματισμούς σου και θα ζητάς συμβουλές για πράγματα που θες να βελτιώσεις στην επαγγελματική σου πορεία.

 

2. Δημιουργείς ένα πιο ενδιαφέρον βιογραφικό

Σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το LinkedIn ή το Google+ εκτός από ένα τυπικό βιογραφικό μπορείς να προσθέσεις και πιο δημιουργικά πράγματα που επίσης θα δηλώνουν την εμπειρία σου στον επαγγελματικό χώρο που έχεις επιλέξει. Η παρουσίαση ενός powerpoint ή κάποιου γραφήματος είναι σίγουρο πως θα εντυπωσιάσουν τους μελλοντικούς συνεργάτες κι εργοδότες σου.

 

3. Χτίσε ένα πιο επαγγελματικό προφίλ

Όπως ήδη γνωρίζεις, δεκάδες εταιρείες αλλά κι απλοί ιδιώτες σήμερα, αναζητούν το προφίλ σου σε όσα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιείς για να εντοπίσουν πιο άμεσα κι αποτελεσματικά τον τρόπο που επιλέγεις να κοινωνικοποιηθείς αλλά και τη γενικότερη εικόνα που προβάλλεις προς τα έξω. Είναι πολύ σημαντικό, λοιπόν, αφενός να εκφράζεις την προσωπική σου αισθητική και το ιδιαίτερο στυλ σου, αφετέρου να προσέχεις από την εικόνα προφίλ σου μέχρι το τελευταίο σου post, ώστε να μην υπάρχει κάτι προσβλητικό ή πλήρως αντιεπαγγελματικό στο feed σου. Μπορεί πολλές φορές να αντιδράμε σε όλη αυτήν την ιδέα και να θεωρούμε πως με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ιδιωτικότητα μας, αλλά δυστυχώς ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί σε ό,τι αναρτούμε στα social media.

 

4. Φρόντιζε να ξεχωρίζεις τα προσωπικά από τα επαγγελματικά σου προφίλ

Σε περίπτωση που δεν θες για κανέναν λόγο να συνυφανθεί η επαγγελματική με την προσωπική σου ζωή, διατηρείς και δύο διαφορετικά προφίλ. Στο πρώτο, θα έχεις «φίλους» μόνο όσα άτομα απαρτίζουν τις εργασιακές κι επαγγελματικές σου δικτυώσεις, αναρτώντας αντίστοιχα το ανάλογο περιεχόμενο, ενώ στο δεύτερο θα επιλέξεις αυστηρότερες μεθόδους ιδιωτικού απορρήτου έχοντας μόνο ως επαφές τους δικούς σου ανθρώπους. Όποτε, λοιπόν, σε ψάξει κάποιος από την εταιρεία σου εσύ θα είσαι καλυμμένος/ή.

 

5. Να έχεις ουσιαστική επαφή με την επιχείρηση στην οποία θέλεις να εργαστείς ή εργάζεσαι

Είναι πολύ σημαντικό να προβάλλεις τη δουλειά σου και συνάμα την ομαδική δουλειά όλης της επιχείρησης στην οποία εργάζεσαι, μέσα από τα γραπτά post ή τις φωτογραφίες σου. Η προώθηση ενός event, η δημοσίευση κάποιου σχετικού άρθρου ή οτιδήποτε μπορεί να δηλώσει το ενδιαφέρον σου για τη συνολική εικόνα της επιχείρησης, θα σε βοηθήσει να προβάλεις ένα καλύτερο και πιο βοηθητικό επαγγελματικό προφίλ.

 

6. Να συμμετέχεις σε σχετικές εκδηλώσεις και να κάνεις αίτηση σε αγγελίες εργασίες

Δεν είναι λίγες οι ευκαιρίες που σου προσφέρονται καθημερινά στα social media για να δηλώσεις το ενδιαφέρον σου προς μία εκδήλωση ή για κάποια ανοικτή θέση εργασίας. Με το να ενημερώνεσαι και να παρευρίσκεσαι σε μέρη που αφορούν την επιχείρηση στην οποία θέλεις να εργαστείς, είναι πιο εύκολο να προσεγγίσεις κάποια θέση εργασίας ή να έρθεις σε επαφή με τους ιθύνοντες. Μην ξεχνάς, δε, πως το ρητό «όποιος ψάχνεις, βρίσκει» ισχύει αναμφίβολα στον χώρο των social media!

 

Πηγή: savoirville