Οι λόγοι που η σαρδέλα κατατάσσεται στις υπερτροφές

Η σαρδέλα είναι ένα ψάρι ιδιαίτερα θρεπτικό, πλούσιο σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη D και B12 και πρωτεΐνες και έχει πολύ χαμηλά ποσοστά επιμόλυνσης από υδράργυρο. Περιέχει αρκετά μεγάλη ποσότητα χοληστερόλης, η ποιότητα της οποίας όμως την κάνει μη επιβλαβή στην χρόνια κατανάλωση.

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν πολλά οφέλη στην καλή υγεία, καθώς

προστατεύουν από καρδιαγγειακά νοσήματα,
βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου,
την σωστή ανάπτυξη και
συμβάλουν στην μείωση του κινδύνου προσβολής από χρόνιες ασθένειες, όπως
– αρθρίτιδα και
– καρκίνος.

Ας θυμηθούμε και Ο μακρύς κατάλογος ασθενειών που σχετίζονται με έλλειψη Ω 3 

Τα κορυφαία 6 οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση σαρδέλας

Προάγουν την καλή λειτουργία και υγιεία της Καρδιάς

Οι σαρδέλες περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς. Αυτά τα ωφέλιμα λίπη μειώνουν τα επιβλαβή τριγλυκερίδια, αυξάνουν την προστατευτική HDL (καλή χοληστερόλη), μειώνουν τις πιθανές θανατηφόρες καρδιακές αρρυθμίες και καταπολεμούν τηφλεγμονή (3).
Για περισσότερα Ω 3 Λιπαρά οξέα, Σύμμαχος για την καρδιά 

Συμβάλλουν σημαντικά στην οστική υγεία – Απομακρύνουν την πιθανότητα οστεοπόρωσης 

Οι σαρδέλες είναι μια καλή πηγή βιταμίνης D, η οποία είναι σχετικά δύσκολο να βρεθεί σε πηγές τροφίμων. Η βιταμίνη D βοηθάει στην αύξηση της απορρόφησης του ασβεστίου, ενός βασικού μετάλλου για ισχυρά υγιή οστά. Οι σαρδέλες είναι επίσης μια πηγή φωσφόρου, ένα μέταλλο που επίσης βοηθά στην ενίσχυση των οστών (4).
Προσοχή με τα συμπληρώματα διατροφής: Βιταμίνη D. Όταν η «μόδα» επιτάσσει την λήψη συμπληρώματος
Μπορείτε να δείτε και 12 συμβουλές για την ενίσχυση των οστών 

Βοηθούν στον έλεγχο των επίπεδων του σακχάρου στο αίμα

Οι σαρδέλες είναι μια πολύ καλή πηγή υγιεινών λιπαρών και πρωτεϊνών συστατικά που επιβραδύνουν την απορρόφηση του σακχάρου στο αίμα. Οι σαρδέλες επίσης βοηθούν στην προστασία τουκαρδιαγγειακού σας συστήματος, το οποίο μπορεί να είναι επιρρεπές σε προβλήματα σε άτομα που πάσχουν από διαβήτη (5).
Ας θυμηθούμε Άραγε φταίει η χοληστερίνη ή το ζάχαρο για τα καρδιαγγειακά;
Άλλωστε Τα ωμέγα 3 – Ω 3 ρυθμίζουν το ζάχαρο του αίματος 

Χαμηλά στην τροφική αλυσίδα = Χαμηλή μόλυνση

Οι σαρδέλες ανήκουν σίγουρα στη σύντομη λίστα των ασφαλέστερων ψαριών προς βρώση. Οι σαρδέλες βρίσκονται χαμηλά στην υδρόφιλη τροφική αλυσίδα καθώς τρέφονται αποκλειστικά με πλαγκτόν και έχουν σχετικά μικρή διάρκεια ζωής. Ως αποτέλεσμα, έχουν χαμηλό επίπεδο βιοσυσσώρευσης και είναι λιγότερο πιθανό να περιέχουν υδράργυρο και άλλους ρύπους (7).
Για το θέμα μπορείτε να δείτε και Μολυσμένα ψάρια στο πιάτο μας. Τι να κάνουμε 

Συμβάλλουν στην φροντίδα του δέρματος

Τα βασικά λίπη που βρίσκονται στις σαρδέλες είναι απαραίτητα σε κυτταρικό επίπεδο για την προώθηση της ανάπτυξης υγιών κυττάρων του δέρματος. Οι σαρδέλες μπορούν επίσης να μειώσουν τη φλεγμονή του δέρματος και να του δώσουν μια ωραία λάμψη. Επίσης τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα βοηθούν να διατηρείται η εξωτερική στοιβάδα του δέρματος δυνατή και άθικτη, ώστε οι εξωτερικές τοξίνες και οι ρύποι να κρατούνται μακριά.

Προστατεύουν τον εγκέφαλο και τις λειτουργίες του

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα αποτελούνται από EPA και DHA, και τα δύο βασικά δομικά στοιχεία για υγιείς κυτταρικές μεμβράνες. Οι λειτουργικές κυτταρικές μεμβράνες είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της καλής μνήμης, της υγιούς συνειδητοποίησης και της συναισθηματικής ευημερίας (8). Για να μην αναφέρουμε ότι το EPA και το DHA υποστηρίζουν κάθε άλλο ζωντανό κύτταρο στο ανθρώπινο σώμα.
Μπορείτε να δείτε και Ω 3: Απομακρύνουν τον κίνδυνο νευροεκφυλιστικών νόσων του εγκεφάλου 

Είδαμε αρκετά τα την δράση και τα οφέλη από τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, αλλά τα θρεπτικά συστατικά της σαρδέλας, δεν σταματούν εκεί. Οι σαρδέλες είναι πλούσιες σε πλήθος θρεπτικών ουσιών όπως η

βιταμίνη Β12,
η ​​βιταμίνη B3 και ανόργανα συστατικά όπως
το σελήνιο,
το ασβέστιο,
το κάλιο και
το μαγνήσιο, μεταξύ άλλων.

Η μεγάλη ποικιλία βιταμινών και ανόργανων συστατικών επιτρέπει στη σαρδέλα να είναι ένα πολυδιάστατο τρόφιμο που συμβάλλει με αρκετούς τρόπους στην καλή υγεία.

Προσθέστε τα όλα και θα αντιληφθείτε πως οι σαρδέλες είναι απολύτως μία πολύτιμη υπερτροφή.

Τις σαρδέλες μπορούμε να τις απολαύσουμε με διάφορους τρόπους όπως στο φούρνο, παστές ή ψητές. Μια μερίδα σαρδέλες ψητές μας δίνει μόνο 180 θερμίδες και συνοδεύοντας τες με μια μεγάλη σαλάτα και μια φέτα μαύρο ψωμί είναι ένα εξαιρετικό μεσημεριανό αλλά και βραδινό γεύμα.

«Τροφή-Φάρμακο»: Διαθέτω Ωμέγα 3 σε συμπλήρωμα διατροφής {το καλύτερο Ω3 που είναι το EPA λόγω της διπλής του απόσταξης (μοριακή εν κενώ) απαλλαγμένο από βαρέα μέταλλα}, με όλα του τα οφέλη πλήρη, ώστε να επωφεληθείτε όλων των χρήσιμων και απαραίτητων ιδιοτήτων του.

Όσοι ενδιαφέρεστε, παρακαλώ επικοινωνήστε στο μέιλ: life@proionta-tis-fisis.com

Πηγές

1- www.healthy-holistic-living.com/dont-eat-these-canned-sardines.html
2- draxe.com/sardines-nutrition/
3- abcnews.go.com/Health/w_DietAndFitnessResource/top-heart-healthy-foods/story?id=15506064
4- www.well-beingsecrets.com/10-surprising-foods-to-eat-for-strong-bones/
5- www.sharecare.com/health/diabetes/what-benefits-eating-sardines-diabetes
6- www.sharecare.com/health/diabetes/what-benefits-sating-sardines-diabetes
7- myersdetox.com/sardines-are-the-safest-fish-on-the-planet/
8- www.brainmdhealth.com/blog/2-essential-components-of-a-healthy-brain/

Επιμέλεια/Απόδοσή: proionta-tis-fisis.com  

Αφηστε καποιο σχολιο