Τα θέματα συζήτησης που είναι ταμπού στη δουλειά

  • Πέμπτη, 8 Μάρτιος 2018 18:23
  • Συντακτική Ομάδα
  • Ευ Ζην

Υπάρχουν μερικές συζητήσεις που δεν μπορείς να τις κάνεις πολύ άνετα στη δουλειά. Μέχρι τώρα επιλέγαμε να τις αποφεύγουμε, αυτό όμως έχει ως συνέπεια την ύπαρξη ενός σκοτεινού σημείου στη σχέση μας με τους συναδέλφους μας. Αποφασίσαμε ότι θα είναι πολύ καλύτερο να συζητάμε όλα τα ταμπού θέματα στη δουλειά μας. Δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Κι εμείς θα σου τον δώσουμε! Αυτές οι ταμπού συζητήσεις θα ενδυναμώσουν τη σχέση που έχεις με τους συναδέλφους σου, θα μειώσουν το άγχος σου και τέλος, θα σε ενισχύσουν σε αυτοπεποίθηση και παραγωγικότητά. Παρακάτω ακολουθούν έξι ταμπού θέματα στο χώρο εργασίας και ο τρόπος να τα χειριστείς.

Μισθός
Αυτό αποτελεί θέμα-ταμπού αφού η σύγκριση θα είναι αναπόφευκτη. Όταν μπαίνουν τα λεφτά στη συζήτηση, τα προβλήματα είναι σχεδόν αναπόφευκτα. Παρόλα αυτά δεν είναι απαραίτητο ότι πρέπει να κρατήσεις σιγή ιχθύος σε ότι αφορά το μισθό σου. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις με ποιον θα το μοιραστείς. Καλύτερο είναι να το μοιραστείς με κάποιον συνάδελφο με τον οποίο είστε αρκετά κοντά και τον εμπιστεύεσαι.

Άδεια μητρότητας
Η περίοδος της εγκυμοσύνης είναι λίγο ιδιαίτερη, ειδικότερα αν η απουσία σου στο γραφείο θα γίνει πολύ αισθητή. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η εταιρεία σου ακολουθεί μια συγκεκριμένη πολιτική όσον αφορά την άδεια μητρότητας ή τις άδειες για ιατρικούς λόγους. Σε τέτοιες καταστάσεις, κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και ίσως ο γιατρός σου να είναι αυτός που θα καθορίσει το πόσο θα λείψεις. Ωστόσο, για να έχεις μια ιδέα για το πώς να το διαπραγματευτείς και τι θα επακολουθήσει σχετικά με το πόσο θα λείψεις και το τι θα γίνει με το μισθό σου, καλό θα ήταν να πάρεις μερικές απόψεις απ’ αυτούς που το έχουν ήδη περάσει. Συζήτησέ το με μια συνάδελφο που να το έχει βιώσει ώστε να μπορεί να σε ενημερώσει. Θα μοιραστεί μαζί σου την εμπειρία της και έτσι θα ξέρεις τι να περιμένεις. Και να θυμάσαι, πάντα με διακριτικότητα και εμπιστοσύνη!

Προσωπικά
Κάποια θέματα είναι περίεργο να ειπωθούν στο χώρο εργασίας σου. Ένα από αυτά είναι και η προσωπική σου ζωή. Πολύ πιθανόν να μην ενδιαφέρει κανέναν να διαβάσει τα μηνύματα του πρώην σου ή του νυν σου. Αλλά η υγιής ενημέρωση τους – υπογραμμίζουμε το υγιής – για την κατάσταση των γονιών σου, των παιδιών σου ή της προσωπικής σου ζωής δεν είναι πάντα κακή ιδέα. Λέγεται ότι πρέπει να αφήνουμε την προσωπική μας ζωή εκτός του χώρου εργασίας μας. Η αλήθεια όμως είναι ότι αυτό είναι κάτι σχεδόν ακατόρθωτο και μη ρεαλιστικό. Είναι απολύτως φυσιολογικό να είσαι επηρεασμένη από καταστάσεις που συμβαίνουν στην προσωπική σου ζωή και είναι φυσικό επακόλουθο αυτό να βγαίνει και στη δουλειά σου. Αν είσαι συνεχώς μέσα στο άγχος στο σπίτι, είναι πιθανό να κάνεις ένα λάθος χειρισμό σε έναν συνεργάτη ή στο αφεντικό σου. Οπότε επίλεξε να γνωρίζουν, έστω, μερικές βασικές πληροφορίες για το τι συμβαίνει στη ζωή σου ώστε να μπορούν να σώσουν την κατάσταση, αλλά να σου δώσουν και κάποιο ελαφρυντικό! Προσοχή όμως, πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου ότι σε όλες τις καταστάσεις υπάρχουν όρια!

Πολιτική
Η πολιτική είναι ένα «δύσκολο», ταμπού θέμα συζήτησης ακόμα και με τους φίλους σου καμιά φορά. Πόσω δε μάλλον στη δουλειά που δεν ξέρεις κατά πόσο «ανοιχτοί» σε απόψεις είναι μερικοί. Υπάρχουν όμως και μερικά θέματα εργασίας που συνδέονται άμεσα με την πολιτική και που αξίζει να τα θίξουμε. Ένα από αυτά, είναι η μεταχείριση των γυναικών στη δουλειά και ο νόμος περί άδειας μητρότητας. Το κλειδί είναι να περιορίσεις τη συζήτηση σε θέματα που σχετίζονται με το χώρο εργασίας. Αν όμως διαπιστώσεις ότι ο λόγος κάποιου συναδέλφου σου γίνεται αμυντικός ή επιθετικός, καλύτερα να σταματήσεις τη συζήτηση εκεί.

Σεξουαλική παρενόχληση
Είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα και συμβαίνει. Είτε σε μικρό βαθμό, είτε σε μεγαλύτερο, είτε πρόκειται για το αφεντικό σου, είτε για κάποιον συνάδελφο σου. Όπως και να’ χει είναι ένα θέμα που πρέπει να το συζητήσεις. Το να το κρατάς μυστικό σε φέρνει σε ακόμα πιο δύσκολη θέση. Συζήτησέ το με ένα έμπιστο άτομο. Δοκίμασε να πλησιάσεις τον υπεύθυνο σου ή ένα μέλος του τμήματος σου που να μπορεί να σε συμβουλέψει σχετικά με το πως θα το διαχειριστείς.

Άγχος, απογοήτευση κι άλλα δεινά
Το να μιλάς για άγχος και απογοήτευση με τους συναδέλφους σου μπορεί τελικά να είναι θεραπευτικό. Έτσι μπορείς να βρεις και τη λύση στο πρόβλημα σου. Για να αποφύγεις τα υπερβολικά παράπονα, που όλοι τείνουμε να κάνουμε κατά καιρούς, προσπάθησε να σκεφτείς τι κρύβεται πίσω από το πρόβλημα σου κάθε φορά και στη συνέχεια να το συζητήσεις με κάποιο συνάδελφο ή με τον προϊστάμενο σου. Όταν, τελικά, θα μιλήσεις γι’ αυτό επίλεξε να χρησιμοποιήσεις όρους περιορισμένους και συγκεκριμένους – που να αναφέρονται στην προσωπική σου εμπειρία – και όχι φράσεις όπως το «όλοι πιστεύουμε» που γενικεύουν την κατάσταση.

 

Πηγή: savoirville

Αφηστε καποιο σχολιο