Ο λόγος που μπορεί να αρρωστήσεις λίγο πριν τη περίοδο σου

  • Παρασκευή, 23 Φεβρουάριος 2018 17:42
  • Συντακτική Ομάδα
  • Υγεία

Πολλές φορές μπορεί να σε ανησυχούν τα συμπτώματα της περιόδου σου – συσπάσεις τόσο έντονες που σου μουδιάζουν το μυαλό, βαριά αιμορραγία, δυσκοιλιότητα, φούσκωμα, κ.τ.λ. Σαν να μην ήταν αρκετά αυτά τα συμπτώματα, κάποιες κοπέλες εμφανίζουν επίσης συμπτώματα κρυολογήματος. Με χαμηλό πυρετό, βουλωμένη μύτη και γενικευμένη κόπωση.

Αν ποτέ είχες πυρετό πριν ή κατά την περίοδό σου ή αναρωτιέσαι γιατί αρρωσταίνεις τις μέρες της περιόδου, έχε κατά νου ότι δεν είσαι η μόνη.

 

Ποια συμπτώματα είναι φυσιολογικά πριν και κατά την περίοδο;

Η μήτρα είναι ένας πολύ δυνατός μυς και σε κάποιο σημείο αυτό γίνεται ενοχλητικό. Σίγουρα έχεις αντιμετωπίσει το φούσκωμα, την αυξημένη ευαισθησία στον πόνο και ένα γενικό αίσθημα κούρασης. Μετά έχουμε την βαριά αιμορραγία, που αντιμετωπίζει το 25% των γυναικών. Αλλαγές στη διάθεση, δυσκοιλιότητα και διάρροια, και πόνος στο στήθος είναι επίσης κοινές παρενέργειες από την απόπτωση του ενδομητρίου. Όλα αυτά τα συμπτώματα δεν είναι ανησυχητικά, εκτός βέβαια αν είναι ακραία και ανυπόφορα.

 

Ποια είναι τα προεμμηνορρυσιακά συμπτώματα κρυολογήματος;

Κάποιες γυναίκες έχουν πονοκέφαλο, πόνους στο σώμα και τους μύες και καταρροή. Επίσης μπορεί να αισθάνονται γενικευμένη κόπωση, ιδίως το απόγευμα που το σάκχαρο του αίματος πέφτει, και δεν μπορούν να συνεχίσουν τις δουλειές της ημέρας φυσιολογικά.
Δεν είναι σπάνιο κάποιες γυναίκες να έχουν ναυτία και τάση για εμετό τις μέρες πριν ή κατά τη φάση της περιόδου. Άλλα σχετικά συμπτώματα είναι η ζάλη, η απώλεια της όρεξης, η ευαισθησία στο φως και η ευερεθιστότητα. Είναι διαφορετικά για την καθεμία, όμως έτσι κι αλλιώς, δεν αρρωσταίνουν όλοι με τον ίδιο τρόπο. Κάποιες γυναίκες έχουν ένα από τα παραπάνω συμπτώματα, κάποιες πολύ περισσότερα.

 

Γιατί είναι πιο πιθανό να αρρωστήσεις πριν ή κατά την περίοδο;

Κάποιες έρευνες λένε ότι το ανοσοποιητικό σύστημα προσωρινά γίνεται πιο αδύναμο πριν την περίοδο. Επίσης ο οργανισμός υπόκειται αλλαγές στα κύτταρα του ανοσοποιητικού, και αυτό μπορεί να σε κάνει να νιώθεις αδύναμη.

Ξέρουμε σίγουρα ότι οι προσταγλανδίνες παίζουν επίσης μεγάλο ρόλο. Οι προσταγλανδίνες είναι κάποια λιπαρά οξέα που επηρεάζουν το σώμα σχεδόν όπως οι ορμόνες. Όταν ο οργανισμός ετοιμάζεται για την περίοδο, απελευθερώνονται από τη μήτρα ώστε να προκαλέσουν τη διαδικασία της αιμορραγίας. Όμως μπορεί να έχουν άσχημες επιδράσεις στο υπόλοιπο σώμα. Πάνε μέχρι και στο έντερο, και προκαλούν συμπτώματα όπως εμετός και ναυτία.

Άλλοι ειδικοί λένε ότι συχνά οι γυναίκες μπερδεύουν τα συμπτώματα αυτά – καταρροή, πονόλαιμος, κτλ – με προϋπάρχουσες αλλεργίες που απλά επιδεινώνονται από τις ορμονικές αλλαγές κατά την περίοδο.

 

Πότε θα πρέπει να ανησυχήσεις γι αυτά τα συμπτώματα;

Εάν ο πυρετός επιμένει – πάνω από 38.8 – μην το λαμβάνεις αψήφιστα σαν ένα ακόμα σύμπτωμα της περιόδου σου. Πάρε τον ιατρό σου τηλέφωνο να κλείσεις κάποιο ραντεβού. Παρότι οι πιθανότητες είναι μικρές, μπορεί να αντιμετωπίζεις κάποια λοίμωξη.

Βασικά, αν αυτά τα συμπτώματα συμβαίνουν κάθε μήνα για περισσότερες από 1-2 μέρες, και είναι τόσο άσχημα που σε καθηλώνουν, καλύτερα να μιλήσεις με τον γυναικολόγο σου για να δεις τι μπορεί να συμβαίνει. Αν πάντα αισθάνεσαι ότι αρρωσταίνεις στην περίοδό σου, ίσως και να έχεις κάποια σοβαρή ορμονική διαταραχή, ή διατροφική ανεπάρκεια. Το γεγονός ότι συμβαίνει σε πολλές γυναίκες δεν σημαίνει ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό, ούτε ότι πρέπει οπωσδήποτε να το υποστείς.

 

Τι μπορείς να κάνεις για να το προλάβεις;

Αρχικά, πρέπει σίγουρα να έχεις μια υγιή, ισορροπημένη καθημερινότητα. Να τρως αρκετή πρωτεΐνη, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, και να αποφεύγεις τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Επίσης να πίνεις αρκετό νερό. Να γυμνάζεσαι τακτικά, και το πιο σημαντικό, να κοιμάσαι επαρκώς, ειδικά τις μέρες που προετοιμάζεται το σώμα για την περίοδο. Επίσης μπορείς να κοιτάξεις κάποια συμπληρώματα, όπως η βιταμίνη Β6, το φυλλικό οξύ, το μαγνήσιο και η βιταμίνη D. Μπορεί να σου ανακουφίσουν το αίσθημα κόπωσης, και να δυναμώσουν το ανοσοποιητικό σου, ώστε να βγάλεις πιο εύκολα τη μέρα. Οπωσδήποτε μίλα με τον ιατρό σου προτού αποφασίσεις τι συμπληρώματα θα πάρεις. Να έχεις την ιβουπροφαΐνη έτοιμη, γιατί μπορεί να βοηθήσει με τις αρνητικές επιδράσεις των προσταγλανδινών στον οργανισμό.

Είναι πολύ σημαντικό να έχεις μια καλή σχέση με έναν γυναικολόγο που εμπιστεύεσαι. Μπορεί να σε καθοδηγήσει σε κάθε αλλαγή και λεπτομέρεια της περιόδου σου. Και στο τέλος τέλος, είναι ανακουφιστικό να ξέρεις ότι είναι ειδικός, ώστε να μην πρέπει να τα αντιμετωπίσεις όλα αυτά μόνη και απροετοίμαστη.

 

Πηγή: savoirville

Αφηστε καποιο σχολιο