Με την ορθοστασία τελικά αδυνατίζεις;

Γνωρίζουμε ότι η καθιστική ζωή μας κάνει κακό. 

Πόσο μάλλον το να κάνουμε και καθιστική εργασία, όπου για ώρες πρέπει να καθόμαστε σε ένα γραφείο, χωρίς να σηκωνόμαστε ή να κινούμαστε. Πιάνεται το σώμα μας, πονάει ή ακόμη και χαλαρώνει.

Τι συμβαίνει όμως με την ορθοστασία; Μπορεί να μας κάνει καλό; 

Μια νέα έρευνα του European Journal of Preventive Cardiology έδειξε ότι το να στέκεσαι όρθιος μπορεί να αναστείλει την αύξηση βάρους που συμβαίνει κατά την καθιστική ζωή. Στην ανάλυση, οι ερευνητές ασχολήθηκαν με 46 έρευνες, όπου είχαν συμμετάσχει 1.184 άτομα.

Συγκεκριμένα, οι γυναίκες καίνε 0,1 θερμίδα το λεπτό όταν είναι όρθιες σε σχέση με όταν κάθονται. Για παράδειγμα, αν μια γυναίκα 65 κιλών είσαι όρθια για έξι ώρες την ημέρα, καίει συνολικά 54 θερμίδες. Αν το υπολογίσεις για ένα χρόνο ισούται με 2,5 κιλά λίπους, λέει η έρευνα.

Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός επιστρατεύει περισσότερους μύες για να σε κρατήσει σε όρθια στάση, γι’ αυτό χρειάζονται και περισσότερη ενέργεια.

Ακόμη, η έρευνα αναφέρει ότι καίμε 9 περισσότερες θερμίδες όταν καθόμαστε όρθιοι σε σχέση με το να καθόμαστε κάτω. 

Ωστόσο, για να χάσεις κιλά δεν πρέπει να στηρίζεσαι μόνο στην ορθοστασία. Αυτό θα σου προκαλέσει κούραση και για να ανταπεξέλθεις θα πρέπει να φας περισσότερο, οπότε η διαφορά θα είναι αμελητέα.

Η καθιστική ζωή, από την άλλη, μειώνει την κυκλοφορία του αίματος, αυξάνει το κίνδυνο του διαβήτη τύπου 2 και κάνει κακό στη σπονδυλική στήλη. Αντίθετα, η ορθοστασία μπορεί να εξουδετερώσει κάποια από αυτά, μειώνει το σάκχαρο στο αίμα, τα τριγλυκερίδια και την πίεση.

Καλό είναι να κάθεσαι λιγότερο και αν πρέπει να κάθεσαι στη δουλειά, να κάνεις διαλείμματα και να σηκώνεσαι ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

 

Πηγή: bovary

Αφηστε καποιο σχολιο