Τι προσέχουν στα αεροπλάνα οι πιλότοι όταν ταξιδεύουν ως επιβάτες

  • Τετάρτη, 7 Φεβρουάριος 2018 11:20
  • Συντακτική Ομάδα
  • Ταξίδια

Από το κόκπιτ στη καμπίνα, αλλά με τον ίδιο επαγγελματισμό

Για τους περισσότερους από εμάς, τα αεροπορικά ταξίδια είναι μια ευκαιρία να κοιμηθούμε, να δουλέψουμε, να διαβάσουμε ή να παρακολουθήσουμε μια ταινία με λιγότερους περισπασμούς από ό, τι θα βρούμε στο έδαφος.

Αλλά για τους πιλότους και τους εμπειρογνώμονες στις αερομεταφορές, η εμπειρία μπορεί να είναι λίγο διαφορετική. Οι πιλότοι εκπαιδεύονται να είναι προσεκτικοί όταν βρίσκονται και εκτός κόκπιτ οπότε ακόμα και όταν δεν χρειάζεται να πετάξουν το αεροπλάνο και να καθίσουν στην κύρια καμπίνα, θα παρατηρήσουν πράγματα που άλλοι επιβάτες δεν το κάνουν.

Συσσώρευση πάγου

Όταν κρίνεται απαραίτητο, ο πάγος και το χιόνι απομακρύνονται από το αεροπλάνο προτού απογειωθεί και το αεροπλάνο είναι επικαλυμμένο με υλικά που θα εμποδίσουν τη δημιουργία πάγου ενώ βρίσκεται στον αέρα - για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Η δυσκολία πιθανότατα να προκύψει όταν το αεροπλάνο σβήσει τον κινητήρα ενώ ετοιμάζεται να προσγειωθεί. Οι μηχανές δεν παράγουν τόσο μεγάλη θερμότητα όσο κατά την απογείωση, γεγονός που αυξάνει την πιθανότητα να σχηματιστεί πάγος στο αεροπλάνο και να γίνει δύσκολη η ομαλή προσγείωση, λέει η πιλότος Tanya Gatlin.

Περίεργες οσμές

Οι οσμές μπορεί να είναι ένας από τους ισχυρότερους δείκτες ότι κάτι δεν πάει καλά σε ένα αεροπλάνο, καθώς μπορεί γρήγορα να υποδείξει τα προβλήματα  στον κινητήρα ή τα συστήματα αποθήκευσης καυσίμων.

«Οι ήχοι είναι πάντοτε χρήσιμοι, αλλά μια καμπίνα επιβατών είναι αρκετά απομονωμένη από τους ήχους που ενδεχομένως να είναι ενδεικτικοί ενός προβλήματος. Από την άλλη πλευρά, οι οσμές ταξιδεύουν αρκετά γρήγορα και μερικές (π.χ. καύσιμο, υδραυλικό υγρό, υπερθερμανθέν αέρα εξαέρωσης ) είναι ενδεικτικές, σημειώνει ο Tom Farrier.

Η γωνία που φως εισέρχεται μέσα από το παράθυρο

Οι έμπειροι πιλότοι γνωρίζουν ότι μια ξαφνική αλλαγή στη γωνία του φωτός που εισέρχεται μέσα από ένα παράθυρο καμπίνας μπορεί να είναι το πρώτο σημάδι ότι ο χειριστής αλλάζει πορεία. «Μια απροσδόκητη, σημαντική αλλαγή στη γωνία του Ήλιου μπορεί να είναι το πρώτο σας σημάδι ότι αλλάζει η πορεία», γράφει ο Farrier.

Πού βρίσκονται οι έξοδοι κινδύνου

Πολλοί επιβάτες επιλέγουν να μη προσέχουν κατά τη διάρκεια των ενημερώσεων για την ασφάλεια, αλλά οι πιλότοι κατανοούν πόσο σημαντικό είναι. Σε περίπτωση περίπτωση σύγκρουσης, μπορεί να μην έχετε το χρόνο ή την ικανότητα να καταλάβετε πού βρίσκονται οι εξόδους.

Με πληροφορίες από το Quora, news.gr