Pranayama - Η αναπνοή που θα σε κάνει να απαλλαγείς από το άγχος

Εναλλαγές στη διάθεση, πόνοι και αϋπνίες είναι μόνο μερικά από τα σημάδια που δείχνουν ότι ένα άτομα είναι αγχωμένο. Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι το άγχος είναι το αίσθημα ανησυχίας που εκδηλώνεται σε κάποιες στιγμές της ζωής μας αλλά εάν ήταν έτσι εγώ θα σταματούσα το τσακίζω το γλυκό κερασάκι κάθε βράδυ επειδή έχω άγχος για τα πάντα. Μπορεί να πιστεύεις ότι το ελέγχεις αλλά ο οργανισμός σου αντιδρά με διάφορους τρόπους όταν είναι κάτω από την πίεση του έντονου στρες, τους οποίους εσύ δεν αντιλαμβάνεσαι.

Ένα παράδειγμα είναι ο βραδινός ύπνος, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για το σώμα και την υγεία μας καθώς επίσης και τη διάθεσή μας. Τι γίνεται όμως όταν δεν μπορείς να κοιμηθείς λόγω του άγχους; Όλοι κατά καιρούς έχουμε περάσει δύσκολα με τον ύπνο αλλά για κάποιους εκεί έξω είναι μια διαρκής μάχη. Υπάρχει όμως ένα μικρό εργαλείο για να σε βοηθήσει σε οποιοδήποτε δείγμα εκδηλώσει ο οργανισμός σου. Χρειάζεται μόνο ένα λεπτό και είναι ικανό να εξαλείψει τις αϋπνίες, να σε σταθεροποιήσει σε περιόδους στρες και έντονου θυμού.

Η άσκηση ονομάζεται αναπνοή 4-7-8. Είναι μια μέθοδος της αρχαίας πρακτικής της γιόγκα για τον έλεγχο της αναπνοής και ονομάζεται pranayama. Χρειάζονται 4 απλά βήματα για να ολοκληρώσεις τη διαδικασία:

 

1. Ξεκίνα εκπνέοντας όλο τον αέρα από τους πνεύμονές σου.

2. Τοποθέτησε την άκρη της γλώσσας σου στον ουρανίσκο σου, ακριβώς εκεί που η βλεννογόνος συναντά τα δυο ανώτερα μπροστινά δόντια. Κράτα τη γλώσσα σου εκεί σε όλη τη διάρκεια της άσκησης, ακόμα και όταν εκπνέεις.

3. Τώρα είναι το σημαντικότερο σημείο: κράτα την αναπνοή σου και μέτρα μέχρι το 4. Στη συνέχεια πάρε μια βαθιά ανάσα και επανέλαβε μετρώντας αυτή τη φορά μέχρι το 7. Αφού πάρεις ακόμα μια βαθιά ανάσα, συνέχισε κρατώντας την αναπνοή σου και μετρώντας μέχρι το 8.

4. Επανάλαβε ολόκληρο τον κύκλο 4 φορές.

 

Βέβαια είναι λογικό στη διαδικασία αυτή να δυσκολευτείς με τις μετρήσεις. Εάν δεν μπορείς να κρατήσεις την αναπνοή σου για 7-8 δευτερόλεπτα επιτάχυνε την μέτρηση, μην αλλάξεις όμως τις αναλογίες των αριθμών καθώς είναι πολύ σημαντικές. Με την πάροδο του χρόνου, καθώς βελτιώνεσαι, θα πρέπει να είσαι σε θέση να επιβραδύνεις την άσκηση γεγονός που θα αυξήσει τα οφέλη της. Η μέθοδος pranayama σε προκαλεί να τη δοκιμάσεις και να χαλαρώσεις το σώμα και το μυαλό σου.

 

Πηγή: savoirville

Αφηστε καποιο σχολιο