Συμβουλές από ορθοπεδικούς για το σωστό στρώμα ύπνου

  • Wednesday, 27 December 2017 19:20
  • Συντακτική Ομάδα
  • Σπίτι

Η επιλογή του σωστού στρώματος αποτελεί μεγάλο προβληματισμό, καθώς άλλες ήταν οι θεωρίες που επικρατούσαν στο παρελθόν και άλλες ισχύουν στο σήμερα. Η λάθος επιλογή στρώματος μπορεί να οδηγήσει σε σκελετικούς και μυϊκούς πόνους, σε κεφαλαλγίες, ανησυχία, εκνευρισμό, καθώς και στην αίσθηση ότι ξυπνάς κουρασμένος.

Ποιές είναι, όμως, οι συμβουλές που έχουν δώσει κατά καιρούς οι ορθοπεδικοί, ώστε να κάνουμε τη καλύτερη επιλογή στο στρώμα μας;

 

Το στρώμα πρέπει να παρέχει άνεση και στήριξη
Το ζητούμενο για το στρώμα, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι να βοηθά τη σπονδυλική στήλη και το κεφάλι, ώστε να στηρίζονται και να ευθυγραμμίζονται σωστά, ενώ, παράλληλα να γίνεται απορρόφηση των πιέσεων που προκαλούν οι ώμοι, τα πόδια και η λεκάνη. Έτσι, επιτυγχάνεται καλύτερη και καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.

Το ιδανικό στρώμα είναι και ορθοπεδικό και ανατομικό
Παλιότερα, επικρατούσε η άποψη πως όσο πιο σκληρό το στρώμα, τόσο καλύτερο. Πλέον, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, μιας και οι ορθοπεδικοί υποστηρίζουν πως αντί να αναρωτιόμαστε “ανατομικό ή ορθοπεδικό στρώμα;”, είναι καλύτερο να σκεφτούμε τον συνδυασμό και των δύο. Το ορθοπεδικό στρώμα μας προσφέρει πλήρη στήριξη της σπονδυλικής στήλης, ενώ το ανατομικό θα αγκαλιάσει το σώμα, απορροφώντας τις πιέσεις των ώμων και της λεκάνης. Έτσι το σώμα θα διατηρεί τη φυσική του στάση, που μοιάζει με “S”. Προτίμησε σκληρό στρώμα εάν κοιμάσαι ανάσκελα ή έχεις κάποια παραπάνω κιλά. Μαλακό στρώμα συνίσταται για όσους έχουν χαμηλό βάρος, όπως τα παιδιά αλλά και για αυτούς που κοιμούνται σε εμβρυική στάση. Ημίσκληρα στρώματα προτείνονται σε αυτούς που κοιμούνται μπρούμυτα. Η τελική σου επιλογή είναι θέμα προτίμησης και το ιδανικό είναι να αφιερώσεις χρόνο στη δοκιμή του νέου στρώματος.

Δώσε προσοχή στη σωστή συντήρηση
Σύμφωνα με έρευνες, ένα στρώμα περιέχει πάνω από 10.000 ακάρεα. Για να τα αντιμετωπίσεις, μπορείς να το αερίζεις συχνά ή να το πλένεις με ένα ήπιο καθαριστικό και κρύο νερό. Επίσης, χρήσιμο είναι έπειτα από καιρό να γίνεται βιολογικός καθαρισμός από ειδικές εταιρίες. Μη ξεχνάς να γυρίζεις το στρώμα σου κάθε 3 μήνες ώστε να αερίζεται και να αποφεύγεται η δημιουργία τοπικών αποτυπώσεων του σώματος.

Αγόρασε ανώστρωμα
Είναι προτιμότερη η αγορά στρώματος και ανωστρώματος, γιατί έτσι παρέχεται καλύτερη υποστήριξη στο σώμα, ακόμα και στα πιο ελαφρά μέρη του σώματος, σημειώνουν οι ειδικοί. Tα ανωστρώματα προσφέρουν μία επιπλέον αίσθηση άνεσης σε ένα στρώμα. Τοποθέτησε ένα πάνω από το στρώμα, και αναβάθμισε τον ύπνο σου! Τσέκαρε τα ανωστρώματα με φυσικά υλικά, όπως τρίχα καμήλας και μπαμπού για να κερδίσεις από τις μοναδικές τους ιδιότητες και να απολαύσεις μοναδική ποιότητα και άνεση.

Διάλεξε υποαλλεργικό προστατευτικό κάλυμμα
Όσοι παρουσιάζουν αλλεργίες έχουν ανάγκη από εξειδικευμένα προϊόντα όπως ένα υποαλλεργικό προστατευτικό κάλυμμα. Η καλύτερη πρόταση για να διατηρήσουμε το στρώμα μας ‘ζωντανό’ αλλά και για τις σωστές συνθήκες υγιεινής, είναι η χρήση ενός προστατευτικού καλύμματος.

Το σωστό μαξιλάρι
Η σωστή στάση ύπνου ολοκληρώνεται μόνο με το σωστό μαξιλάρι. Όταν κοιμάσαι σε πλαϊνή στάση, πρέπει να ευθυγραμμίζεται η σπονδυλική στήλη, ενώ όταν κοιμάσαι σε μπρούμυτη ή ανάσκελη στάση ύπνου, θα πρέπει το κεφάλι να βρίσκεται στην ίδια στάση όπως  όταν βρίσκεσαι σε όρθια θέση. Μη ξεχνάς ότι σημαντικό για τη σωστή επιλογή του μαξιλαριού αποτελεί η σκληρότητα του στρώματος που έχετε επιλέξει, οπότε δοκίμασε το μαξιλάρι σε ένα παρεμφερές με το δικό σου στρώμα. Για τη σωστή στάση ύπνου πρέπει να έχεις το σωστό μαξιλάρι από φυσικά υλικά, συμβατικά υλικά ή υλικά τεχνολογικής υπεροχής. 

 

Πηγή: savoirville

Αφηστε καποιο σχολιο