Τα καλύτερα παιχνίδια για υπολογιστή της δεκαετίας του '90

  • Wednesday, 13 December 2017 19:41
  • Συντακτική Ομάδα
  • Άνδρας

Παρόλο που το PC θεωρούνταν μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ‘90 “ο φτωχός συγγενής” στον τομέα των video games (σε σχέση με τις παιχνιδομηχανές), κατάφερε τελικά να αναδείξει αρκετά παιχνίδια τα οποία διέθεταν πρωτοτυπία, πρωτοπορία, και καθόρισαν όχι μόνο ολόκληρα είδη αλλά και ολόκληρη την εξέλιξη τον video games στις επόμενες δεκαετίες.

Δείτε τα 10 σημαντικότερα παιχνίδια του PC κατά την δεκαετία του '90, που έμειναν στην ιστορία!

 

Wing Commander
1990

Ήταν το πρώτο παιχνίδι που απέδειξε ποιοτικά και εμπορικά πως το PC μπορούσε να έχει αποκλειστικότητες λόγω της hardware φύσης του. Αποκλειστικότητες που εκείνη την εποχή δεν μπορούσαν να μεταφερθούν στους άλλους 8/16-bit υπολογιστές και παιχνιδομηχανές. Το Wing Commander ήταν ένας προσομοιωτής διαστημικής μάχης με κινηματογραφικές διαστάσεις που πρώτη φορά βίωναν οι παίκτες.
Παράλληλα εκμεταλλευόταν τις δυνατότητες του PC, δηλαδή την ύπαρξη σκληρού δίσκου και τη μεγάλη για τα δεδομένα της εποχής RAM, Χρησιμοποιούσε vector γραφικά με textures τα οποία μπορούσε να παράγει λόγω της επεξεργαστικής δύναμης της CPU αλλά και του μαθηματικού συνεπεξεργαστή που τον συνόδευε, κάτι που ήταν αδύνατο να κάνουν τα υπόλοιπα συστήματα της εποχής, τα οποία ήταν εξειδικευμένα μόνο στην παραγωγή μεγάλων δισδιάστατων αντικειμένων [sprites όπως ονομάζονταν] και στην γρήγορη κίνησή τους στην οθόνη. Το Wind Commander ήταν το πρώτο παιχνίδι που απέδειξε ότι το PC μπορούσε να είναι ανώτερο από την Amiga!

Civilization
1991

Το Civilization χαρακτηρίζεται συχνά ως το σημαντικότερο παιχνίδι στρατηγικής όλων των εποχών και είχε εντυπωσιάσει από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του σε υπολογιστές. Δημιουργός του μία από τις σημαντικότερες μορφές στον χώρο των video games, o Sid Meier, ο οποίος ήδη από τη δεκαετία του ‘80 είχε δώσει εξαιρετικά δείγματα [όπως το Pirates] προβάλλοντας τη δύναμη του gameplay και την πολυπλοκότητα του σεναρίου απέναντι στα εντυπωσιακά γραφικά. Πρόκειται για ένα παιχνίδι από το οποίο προέκυψαν πάρα πολλές παραλλαγές και κλώνοι, με την επιρροή του να φτάνει μέχρι και σήμερα.

Myst
1993

Το Myst υπήρξε ο ορισμός του καθαρού adventure gameplay, σε συνδυασμό με τη δύναμη του PC που εκείνη την εποχή απέδιδε τα ισχυρότερα στατικά γραφικά -με λίγο animation. Με τον εξαιρετικό ήχο του και μία μοναδική ατμόσφαιρα μοναξιάς, κατάφερε να δημιουργήσει ένα σχετικά νέο σχετικά είδος adventure παιχνιδιών το οποίο κράτησε τουλάχιστον 10 χρόνια, παρά την γενική παρακμή του είδους.
Ο παίκτης σε οπτική πρώτου προσώπου έμπαινε στο ρόλο του πρωταγωνιστή ο οποίος βρισκόταν σε ένα μυστηριώδες νησί και έπρεπε να λύσει μία σειρά από γρίφους για να ξεφύγει. Οι γρίφοι αυτοί καθώς και ο χειρισμός του παιχνιδιού ήταν αρκετά διαφορετικά από εκείνα που είχε καθιερώσει μέχρι τότε το κυρίαρχο είδος των point-and-click adventure. Από μία άποψη ήταν ένα παιχνίδι το οποίο ταιριάζει πολύ καλά με τον κόσμο των 3D γραφικών που ήταν προ των πυλών, και δεν είναι τυχαίο ότι όταν κυκλοφόρησαν ένα χρόνο μετά οι κονσόλες νέας γενιάς της Sega και της Sony [ναι, το PlayStation] όλοι επιθυμούσαν να παίξουν και το συγκεκριμένο παιχνίδι σε μία τέτοια παιχνιδομηχανή. Είμαστε σίγουροι ότι το Myst θα είναι μία εξαιρετική περίπτωση όταν μεταφερθεί σωστά σε virtual reality!

Doom
1993

Με εξαίρεση το Tetris το οποίο είναι η προσωποποίηση του gameplay, το Doom είναι μάλλον το σημαντικότερο παιχνίδι όλων των εποχών! Ο λόγος για τον οποίο το Doom θεωρείται κορυφαίο δεν είναι τόσο τα σχετικά εντυπωσιακά για την εποχή του 3D γραφικά ή το μοναδικό gameplay που πρόσφερε στους παίκτες του PC. Ο λόγος είναι ότι πρακτικά εγκαινίασε την εποχή των 3D γραφικών, έβαλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το 2D gameplay και είναι η βασική αιτία για την οποία ανανεώνουμε το hardware μας τόσο συχνά πλέον στους υπολογιστές και κάθε λίγα χρόνια έχουμε νέα γενιά παιχνιδομηχανών. Το 1993 καμία παιχνιδομηχανή της εποχής δεν ήταν σε θέση να το τρέξει. Θα έπρεπε να περιμένουν ως τα τέλη του 1995 την έκδοσή του στο PlayStation.
Το Doom αποτελεί επίσης τον βασικό λόγο που τελικά η Sega αποσύρθηκε από τον κόσμο του hardware καθώς δεν κατάφερε να διαβλέψει την επίδραση που θα είχε το το συγκεκριμένο παιχνίδι στον κόσμο των video games και δεν φρόντισε να εξοπλίσει το Saturn με εξειδικευμένο 3D chip.

Command & Conquer
1995

Η δεκαετία του ‘90 χαρακτηρίστηκε από την κυριαρχία τριών ειδών παιχνιδιών:Fighting Games [τα οποία μέχρι τότε συνηθίζαμε να ονομάζουμε beat’em up], τα FPS [φυσικά!], και τα Strategy Games. Το Command & Conquer ήταν το πιο δημοφιλές real-time strategy παιχνίδι της δεκαετίαςαυτής, και κατάφερε να αποδείξει ότι ακόμα και στην εποχή που τα 3D γραφικά ήταν το πιο καυτό θέμα, το δυνατό gameplay ήταν βασικό για τους παίκτες. Οι δημιουργοί του C&C είχαν καταφέρει όχι μόνο να συνθέσουν ένα εντυπωσιακό παιχνίδι αλλά και να το εξοπλίσουν με ένα πολύ καλό μενού. Η ποιοτική και εμπορική επιτυχία του C&C διασφάλισε την δεκαετή κυριαρχία του είδους, αφού χωρίς αυτό πάρα πολλά άλλα παιχνίδια δεν θα είχαν κυκλοφορήσει ποτέ.

 

Πηγή: pcmag

Αφηστε καποιο σχολιο